227920

هند تعرفه های آنتی دامپینگ مقاطع تخت نورد گرم را حذف کرد

دنیای معدن: کالانیش: دولت هند تصمیم گرفته است تعرفه های آنتی دامپینگ واردات محصولات تخت نورد گرم را که از چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، برزیل و اندونزی صادر می شود، حذف کند.

به گزارش دنیای معدن، این تصمیم برخلاف توصیه ها و پیشنهادات اداره کل ضمانت های تجاری (DGTR) در 14 سپتامبر برای اعمال تعرفه آنتی دامپینگ بر محصولات فوق است.

وزارت دارایی هند گفت: در اعمال اختیارات بخش‌های (1) و (5) بند 9A قانون تعرفه‌های گمرکی، مطابق با قوانین 18 و 23 تعرفه گمرکی 1995 که شامل شناسایی، ارزیابی و وصول عوارض آنتی دامپینگ در شرایط محرز شدن دامپینگ و برای تعیین آسیب هاست، دولت مرکزی پس از در نظر گرفتن یافته های نهایی فوق الذکرِ تصمیم گرفته است که پیشنهادات مذکور را نپذیرد.

محصولات تخت مورد بررسی شامل محصولات تخت نورد گرم از فولاد آلیاژی یا غیر آلیاژی در نوردهای با عرض حداکثر 2100 میلی متر و ضخامت بالای 25 میلی متر می باشند. همچنین محصولات تخت نورد گرم از فولادهای آلیاژی و غیر آلیاژی که معمولا به عنوان ورق یا مقاطع تخت شناخته می شوند با عرض بالای 4950 میلی متر و ضخامت 150 میلی متر را نیز شامل می شود.

این محدوده فولادهای ضد زنگ و فولادهایی که به صورت الکترولیتی پوششدار شده یا با «روی» پوشش داده شده اند یا حتی فولادی که با شکل دیگری با «روی» پوشش داده شده یا فولادهای روکشدار را شامل نمی شود.

یکی از تاجران ارشد حوزه ورق گرم می گوید حذف تعرفه بعید است بر بازار ورق گرم هند تاثیر بگذارد. چراکه فولادهای وارداتی باید مطابق با استاندادهای هند باشد که فولادهای تولید خارج فاقد آن هستند. همچنین به دلیل تعرفه های آنتی دامپینگ قبلی بر روی ورق گرم، بسیاری از واردکنندگان گواهی BIS خود را تمدید نکردند که باز هم اگر اکنون آنرا برای واردات ورق گرم تمدید کنند هزینه آنها افزایش می یابد.

اداره DGTR ادامه اقدامات آنتی دامپینگی را برای یک دوره 5 ساله دیگر توصیه کرده بود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید