227441

کارگران هپکو: بازهم چراغ سبز به واردات!

دنیای معدن: کارگران هپکو اراک از برخی تلاش ها برای تسریع در روند واردات ماشین الات صنعتی انتقاد کردند.

به گزارش دنیای معدن، کارگران هپکو اراک، از ادامه ی واردات ماشین آلات و تجهیزات معدنی و چراغ سبز مسئولان به واردکنندگان انتقاد کردند و افزودند: انتظار داشتیم در دولت جدید جلوی واردات ماشین آلات و دستگاه هایی که توان ساخت آن ها در مجموعه ی هپکو وجود دارد، گرفته شود اما متاسفانه می بینیم پشت هم چراغ سبز به واردات می دهند و به بهانه مشکلات معادن، منافع هپکو و تولید ملی را به خطر می اندازند.

نهم دیماه، معاون وزیر صمت گفت: با واردات ۵۰۰ دستگاه ماشین الات معدنی موافقت شد. رضا محتشمی‎ پور در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه معدن استان بوشهر افزود: برای تامین ماشین آلات معدنی یک مشکل عمومی در کشور وجود دارد که برخی شرکت ها با فضاسازی رسانه ای در تلاش هستند تا مانع از واردات این وسلیه شوند.

وی یادآور شد: برای واردات ماشین آلات معدنی ممانعت هایی ایجاد شده که در این زمینه خود معدن‎داران نیز باید با مطالبه‎گری خود این موضوع را تبیین کنند.

کارگران هپکو می گویند: این فرد مسئول به هپکو آمده و از نزدیک قابلیت ها و توانمندی های این شرکت را مشاهده کرده؛ عجیب است که حالا به واردات چراغ سبز می دهد! ما کارگران انتظار داشتیم با حل مشکل بدهی ها، تولید روی غلتک بیفتد اما تا زمانیکه واردات برقرار است، امیدی به رونق گرفتن هپکو نیست.ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید