227797

کاهش ۱۵ درصدی تولید فولاد/ بزرگترین مانع تولید فولاد قیمت گذاری داخلی است

دنیای معدن: نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تولید کارخانه های فولاد تا کنون ۱۵ درصد کاهش داشته است ولی خوشبختانه تولید فولاد نسبت به تابستان بهترشده است.

به گزارش دنیای معدن، بهادر احرامیان در گفت وگویی، درباره وضعیت تولید کارخانه های فولاد، گفت: تولید فولاد تا کنون ۱۵ درصد کاهش داشته که علت کاهش تولید نیز قطع برق تابستان و محدودیت در تولید است.

وی افزود: در فصل زمستان قطعی گاز کارخانه های تولید فولاد کمتر اتفاق افتاده و خوشبختانه تولید بهتر از تابستان بوده است.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص عرضه فولاد در بورس کالا بیان کرد: بورس کالا به عنوان یک کانال، خوب است و از آن استقبال می کنیم، ولی اگر اجبار کنند که فقط از بورس کالا استفاده شود به ضرر مصرف کنندگان خواهد بود، زیرا مصرف کنندگان کانال تامین مالی گسترده ای ندارد و یکی از بزرگترین نیاز ها تأمین مالی است.

احرامیان اظهار کرد: بورس از نظر خرید در گزینه هایی که خریداران و فروشندگان ارائه می دهد خیلی محدود است، زیرا بیشتر به دنبال کم کردن ریسک وصول مطالبات است.

وی در ادامه گفت: برای افزایش تولید فولاد در کشور باید موانع تولید کارخانه های فولاد برطرف شود که شامل موانع صادرات و قیمت گذاری داخلی است همچنین زیرساخت های تولید مثل آب و برق و گاز باید تأمین شود.میزان

 

دیدگاهتان را بنویسید