226985

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مجلس و شرکت ملی گاز آماده کمک به صنعت فولاد هستند

دنیای معدن: مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مجلس و شرکت ملی گاز آماده کمک به تامین گاز صنعت فولاد هستند، گفت: باید ظرفیت واردات ۴۰ میلیون متر مکعبی و همچنین ساماندهی مصرف داخلی توجه کرد.

به گزارش دنیای معدن، حسن سیدآبادی در سمینار تخصصی چالش گاز و در پنل تخصصی تامین پایدار گاز در زنجیره فولاد با اشاره به لزوم انسجام در مطالبه‌گری اظهار کرد: طی جلسات مختلف با آقایان حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و مجید چگینی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر این مسئله تاکید شد که هر کمکی که از عهده مجلس و شرکت ملی گاز بر می‌آید برای صنعت فولاد انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت واردات گاز در حد ۴۰ میلیون متر مکعب از دو مجرای خط انتقال از ترکمن گاز وجود دارد. هم اکنون ۵ میلیون متر مکعب با سواپ گاز محقق شده بنابراین همچنان ۳۵ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی وجود دارد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در بخش فلرینگ گاز اگر اقدامات لازم صورت بگیرد و گاز جمع آوری شود، ظرفیت تامین روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز وجود دارد. نباید مایوس شویم که در آینده به مشکل برمی‌خوریم. با توجه به اینکه از نظر ذخیره گاز دومین کشور دنیا هستیم، اگر سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه صورت گیرد مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

سیدآبادی با اشاره به مصرف شهرک‌های صنعتی گفت: مصرف ناحیه و شهرک‌های صنعتی در بخش خانگی قرار گرفته است. همچنین در مراکز مذهبی مصرف گاز مجانی شده است. با این شرایط مشخص است که وضعیت به هم می‌ریزد. اگر ساماندهی‌های لازم انجام شود مشکلی برای تامین خوراک گاز برای صنعت فولاد و پتروشیمی نداریم.

وی ادامه داد: به علاوه در ایران کویر بسیاری وجود دارد که می‌توان از آن برای تولید برق خورشیدی استفاده کرد. چرا در تولید برق خورشیدی سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد اگر تشکل شکل گرفته در این خصوص منسجم باشد، شرکت ملی گاز و مجلس کمک می‌کند تا به افق ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید