226564

قیمت ورق گرم CIS همچنان به کاهش خود ادامه می دهد

دنیای معدن - کالانیش: این موسسه انگلیسی بنا به اظهارنظر فعالان بازار اعلام کرد که قیمت های صادرات نورد گرم کشورهای CIS همچنان کاهشی است زیرا تولیدکنندگان فروش را در میان تمایلات نزولی مداوم بازار، پیگیری می کنند.

به گزارش دنیای معدن، برخلاف دو هفته قبل به نظر می رسد کارخانه ها فعالانه قیمت ها را حدود 40 دلار در هر تن طی 10روز گذشته کاهش داده اند. قیمت های نورد از حدود 850 تا 860 دلار در هر تن CFR جبل علی در اوایل هفته گذشته به 820 دلار CFR برای حمل اواخر ژانویه کاهش یافته است.

یکی از تجار می گوید: با پیشنهادات جایگزین از سوی یک تامین کننده آسیایی حداقل 800 دلار در هر تن CFR برای گریدهای مشابه، تولیدکنندگان کشورهای CIS باید قیمت های پیشنهادی را کاهش دهند یا این بازار را فراموش کنند.

قیمت های پیشنهادی ورق گرم اوکراین در ترکیه که در هفته گذشته 830 تا 840 دلار در هر تن CFR پیشنهاد می شد، بسته به اندازه و گرید در سطح 820 تا 830 دلار در هر تن CFR منعقد شده که معادل فوب آن حدود 790 تا 800 دلار در هر تن می شود.

هیچ پیشنهاد دیگری در ترکیه برای محصولات کشورهای CIS وجود ندارد و بسیاری از خریداران به تلاش خود برای رسیدن به سطح 800 دلار در هر تن CFR ادامه می دهند و برخی منابع می گویند با کاهش قیمت قراضه، لیر ترکیه در دستیابی و پوشش سطوح پایین تاریخی و موجودی نسبتا بالا موفق نبوده و شکست خورده است.

فعالان بازار انتظار کاهش یبیشتر قیمت ها در ماه جاری را به دنبال تمایلات نزولی حاکم بر بازار دارند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید