225194

بازار اسلب CIS به شدت کاهشی است

دنیای معدن - کالانیش: قیمت اسلب در اکثر کشورهای واردکننده از یک روند نزولی پیروی می کند. این موضوع شامل آمریکا می شود علیرغم اینکه قیمت محصولات تخت در آنجا در بالاترین سطح جهانی باقی مانده است.

به گزارش دنیای معدن، پس از یک دوره طولانی مقاومت در برابر قیمت های پایین، به نظر می رسد عرضه کنندگان خواهان تجدیدنظر و اصلاح قیمت های پیشنهادی پایین هستند چراکه تمایلات در برخی از مناطق وارداتی بدتر از حد انتظار فروشندگان بوده است.

یکی از منابع بازار تایید کرده که اسلب اکنون بسیار کمتر از 700 دلار در هر تن فوب دریای سیاه است اگرچه تاکنون هیچ فروشی در این سطح انجام نشده است.

قیمت های پیشنهادی اسلب CIS در هفته گذشته حدود 700 دلار فوب بود و یک تولیدکننده اوکراینی حدود 65 هزار تن اسلب را به اروپا از جمله ایتالیا به طور متوسط 750 دلار در هر تن فروخت.

منابع می گویند: این سطوح قیمتی اما امروز قابل دستیابی نیست چراکه سقوط ارزش لیر ترکیه و انتظارات تضعیف بیشتر، خریداران این کشور را از بازار در این سطوح قیمتی دور کرده است. بالاترین قیمت قابل پرداخت امروز توسط چندین منبع بازار 650 دلار در هر تن CFR ترکیه براساس نرخ ارز تخمین زده شده است.

یکی از ناظران بازار توضیح داده است که در واقع تضعیف لیر در برابر دلار آمریکا در بازار صادراتی سودمند است اما بازار صادراتی محدود است.

تقاضا در آسیا نیز تضعیف شده و قیمت های پیشنهادی بسیار پایین هستند و هیچ پیشنهادی از روسیه یا اوکراین به این منطقه شنیده نشده است. قیمت های منطقه ای همگی در هفته گذشته زیر 700 دلار در هر تن CFR هستند زیرا در چین شرایط نزولی است.

با این حال بازگشت معاملات آتی نشانه مثبتی از بهبود احتمالی بازاراست اگرچه منابع معتقدند نشانه ها هنوز برای مطرح کردن یک بازگشت ضعیف است.

بازار آمریکای لاتین نیز آمادگی پرداخت قیمت های بالاتر از 700 دلار در هر تن CFR را ندارد. خریداران آمریکایی که از وضعیت آسیا و ترکیه آگاه هستند قیمت های پیشنهادی خرید اسلب خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و به حدود 740 تا 760 دلار در هر تن CFR رسانده اند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید