225177

قیمت ورق گرم منطقه MENA در پی قیمت های پایین تر هند آرام گرفت

دنیای معدن - کالانیش: در بازار امارات متحده عربی عرضه کنندگان هندی به کاهش قیمت ورق گرم چین واکنش نشان داده اند و قیمت های پیشنهادی نهایی به 875 تا 880 دلار در هر تن CFR امارات برای ورق گرم گرید SAE 1006 با قطر 2 میلیمتر به بالا، رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، کارخانه های هندی به خریداران اعلام کرده اند که قیمت ها قابل مذاکره است که این امیدواری را در بازار ایجاد کرده که قیمت ها می تواند بیش از پیش کاهش یابد. بنابراین خریداران در حال حاضر از ارائه پیشنهادات قطعی اجتناب می کنند.

معلوم شده که شرکت حدید Hadeed مستقر در عربستان سعودی قراردادهایی را در امارات برای ورق گرم گرید S235 در 890 دلار در هر تن CPT و ورق گرم گرید SAE 1006 با ضخامت 2 میلی متر به بالا در 900 دلار برای تحویل ژانویه منعقد کرده است.

قیمت های پیشنهادی اولیه چین در 880 دلار CFR نیز در حال نوسان است. با این حال زمان های طولانی انتظار، از ارسال سفارش از سوی نوردکاران جلوگیری می کند. تمامی نوردکاران در امارات و عربستان دارای انبارهای کافی برای پیش بردن فعالیت هایشان تا پایان ماه مارس 2022 هستند.

محموله های حدید به عنوان تنها تولیدکننده ورق گرم عربستان به طور کامل برای تحویل ژانویه رزرو شده و در حال آماده شدن برای اعلام قیمت های تحویل فوریه تا اویل هفته آینده است.

پیش بینی می شود که قیمت ورق گرم در راستای کاهش ارزش سنگ آهن و همچنین روند نزولی قیمت جهانی فلزات آهنی کمتر شود.

 

شنیده شده که یک کارخانه هندی قیمت های اولیه پیشنهادی برای ورق گرم را 850 دلار در هر تن CFR دمام-عربستان برای تحویل ژانویه اعلام کرده است. با این حال خریداران در ارائه یک پیشنهاد قطعی مردد هستند چون انتظار کاهش قیمت بیشتر را دارند.

یکی از کارخانه های بزرگ ژاپنی که در عربستان شناخته شده است آماده است تا در برابر کاهش قیمت ورق گرم هند و چین موضع گیری کند. کارخانه های ژاپنی قادر به تولید ورق با ضخامت باریک تر از 700 میلی متر هم هستند که به کارخانه های این کشور یک برتری در برابر رقبا می دهد. CSC مستقر در تایوان نیز قادر به تولید در همین ابعاد است.

گزارش شده که در مصر قیمت صادرات ورق گرم به 910 تا 920 دلار فوب برای تحویل ژانویه کاهش یافته است. هفته گذشته قیمت ها 980 دلار در هر تن هم شنیده شده بود.

شنیده شده که تنها تولیدکننده ورق گرم این کشور یعنی Ezz Steel قیمت های خود را اصلاح کرده ولی در هفته جدید پیشنهادی نخواهد داد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید