223837

ورق گرم چینی با رقابت فزاینده به ویتنام باز می گردد

دنیای معدن - کالانیش: هفته گذشته شاهد بازگشت رقابت پذیری قیمت نورد گرم چین در ویتنام بودیم. پس از اینکه تجار شروع به ارائه محموله ها با قیمت های پایین کردند، تمایلات بازار کاهشی شد.

به گزارش دنیای معدن، فروش صادراتی یک کارخانه چینی برای SS400 با ضخامت 2.3 میلی متر و بالاتر HRC در قیمت 850 دلار در هر تن CFR شهر Ho Chi Minh، منابع بازار ویتنام را شگفت زده کرد. یک تاجر چینی گزارش داده که این معامله 30 هزار تنی با یک تاجر یا انبادار ویتنامی و احتمالاً برای تحویل ژانویه بوده است.

یک تاجر ویتنامی از اینکه این کارخانه چینی "سطح پایینی از قیمت" را پذیرفت تعجب کرد زیرا این موضوع نشان می دهد که کارخانه ها به سرعت قیمت ها را کاهش داده اند. او همچنین یک پیشنهاد جدید نیز برای ورق گرم گرید SAE 1006 با منشاء چین برای حمل ژانویه به قیمت 865 دلار CFR ویتنام شنیده است.

اما یکی دیگر از تاجران ویتنامی تردید دارد که خریداران قیمت 850 دلار در هر تن CFR را بپذیرند.

خریداران به دلیل صحبت‌های بازار درمورد اینکه کارخانه داخلی Hoa Phat به زودی سهمیه جدید خود را برای محموله‌های ژانویه با قیمت 850 دلار در هر تن CFR تخصیص خواهد داد، خودداری کردند.

اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی مالیات صادراتی بر روی ورق گرم چین که شایعات گسترده ای درباره آن شنیده می شود، اعمال شود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید