225166

آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایران

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ کاهش ۴۵ دلاری قیمت اسلب + نمودار

دنیای معدن: آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می شود تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۵۸۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش ۲.۵ دلاری یا ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته ۵۸۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن کاهش ۴۵ دلاری یا ۷.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  دنیای معدن، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته ۷.۱ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۸۵ تا ۵۹۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ نسبت به قیمت‌های ۲۶ آبان، افزایش ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته با کاهش شدید به پایین‌ترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید. علت کاهش قیمت اسلب صادراتی ایران، روند نزولی در بازار اسلب و محصولات تخت فولادی، خصوصاً بازار شرق آسیا و چین است. سقف قیمت اسلب صادراتی ایران در ماه اردیبهشت سال جاری ۸۵۰ دلار به ازای هر تن بود. قیمت اسلب نسبت به سقف قیمت آن در سال جاری ۲۶۵ دلار به ازای هر تن، معادل ۳۱ درصد، کاهش یافته است.چیلان

در نمودار بالا، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید