224663

عضو انجمن فولاد به مهر اعلام کرد؛

تحریم، مانع افزایش صادرات فولاد به سوریه

دنیای معدن: عضو انجمن فولاد گفت: تحریم مانع افزایش صادرات فولاد به سوریه شده و دولت این کشور محدودیتی اعمال نکرده است. در این بین تجار ترک با استفاده از شرایط موجود، حداکثر بهره را می برند.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا شهرستانی در گفت و گویی در مورد وضعیت صادرات فولاد به سوریه، اظهار کرد: تحریم های اعمال شده علیه دو کشور ایران و سوریه، مانع افزایش صادرات کالا به این کشور شده است به همین تبع نیز شاهد محدودیت در زمینه صادرات فولاد به سوریه هستیم.

عضو عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد افزود: بنابراین هیچ محدودیت و مانعی برای صادرات فولاد ایران به سوریه از طرف دولت این کشور اعمال نشده است؛ منتهی محدودیت صادرات به سوریه به علت تحریم ها در سال جاری بیشتر شده است.

استفاده حداکثری تجار ترک از شرایط موجود

وی تصریح کرد: از سویی دیگر به علت تحریم ها تجار ایرانی نمی توانند با حجم بالایی فولاد و میلگرد به سوریه صادر کنند، لذا در این خصوص نیاز داریم بخشی زیادی از میلگردهای صادراتی ایران از طریق ترکیه و بخشی کمی نیز از اقلیم کردستان به سوریه ارسال شود.

شهرستانی گفت: تجار ترکیه نیز با استفاده از شرایط موجود حداکثر بهره را می برند؛ تجار ترک میلگرد را از ایران ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن می خرند و با سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری به تجار سوری می فروشند.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد صادرات فولاد ایران به سوریه به میلگرد و حدود ۲۰ درصد نیز به تیرآهن اختصاص دارد.

شهرستانی تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که در ۷ ماه نخست امسال ۵۷ هزار تن فولاد به ترکیه و ۶ هزار و ۵۰۰ تن فولاد به سوریه صادر شده است.

عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد تاکید کرد: دولت سوریه برای خرید فولاد از ایران هیچ محدودیتی به وجود نیاورده است، اما محدودیت ها بیشتر به مسائل تحریم بازمی گردد که باعث شده صادرات میلگرد و تیرآهن از ایران به سوریه با مشکلاتی مواجه شود.مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید