224449

عضوهیات مدیره انجمن فولاد:

سوریه هیچ محدودیتی برای صادرات فولاد ایران اعمال نکرده است

دنیای معدن: شهرستانی گفت: هیچ محدودیت و مانعی برای صادرات فولاد ایران به سوریه از طرف دولت این کشور اعمال نشده است.

به گزارش دنیای معدن، رضا شهرستانی عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ، محدودیت دولت سوریه برای صادرات فولاد ایران به این کشور را تکذیب کرد و افزود: تحریم‌ها باعث محدودیت در این زمینه شده است. از بیش از یک سال پیش صادرات فولاد ایران که عموما میلگرد است به سوریه با محدودیت مواجه است.

شهرستانی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد صادرات فولاد ایران به سوریه به میلگرد اختصاص دارد گفت: حدود ۲۰ درصد نیز تیرآهن به سوریه صادر می‌شود.

این مقام مسئول در هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور بیان کرد: در این بین تجار ترکیه نیز از این شرایط به وجود آمده حداکثر استفاده را می‌برند، زیرا میلگرد را از ایران ۵۷۰ تا ۵۸۰ دلار در هر تن می‌خرند، اما با سود ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری به تجار سوری می‌فروشند.

وی با اشاره به میزان صادرات فولاد ایران در ۷ ماهه نخست امسال به کشور ترکیه و سوریه بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که در ۷ ماهه نخست امسال ۵۷ هزار تن فولاد به ترکیه و ۶ هزار و ۵۰۰ تن فولاد به سوریه صادر شده است.

شهرستانی گفت:  تجار ایرانی نمی‌توانند با حجم بالایی فولاد و میلگرد به سوریه صادر کنند، لذا در این خصوص نیاز داریم بخشی زیادی از میلگرد‌های صادراتی ایران از طریق ترکیه و بخشی کمی نیز از اقلیم کردستان به سوریه ارسال شود.باشگاه خبرنگاران

 

دیدگاهتان را بنویسید