222105

استاندار سابق هرمزگان:

در چهار سال آینده استان هرمزگان قطب فولاد کشور خواهد بود/مطرح کردن موضوع بومی و غیر بومی آسیب هایی را در پی دارد

دنیای معدن: استاندار سابق هرمزگان با ذکر این نکته که در چهار سال آینده استان هرمزگان قطب فولاد کشور خواهد بود، اذعان کرد: در هنگام انتصاب بنده استان هرمزگان توانایی تولید ۶ میلیون تن فولاد را داشت اما الان این رقم به ۱۳.۵ میلیون تن رسیده است و ۲ کارخانه کنسانتره نیز در حال احداث است.

به گزارش دنیای معدن، استاندار سابق هرمزگان گفت: در تفکر هیج ایرانی، موضوع بومی و غیربومی مطرح نیست؛ چراکه این موضوع باعث بروز آسیب هایی خواهد شد اما باید از ظرفیت های نخبگان هز منطقه نیز استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی صبح دوشنبه در آئین تودیع و معارفه استاندار سابق و جدید هرمزگان که با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در فرهنگ سرای شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان هرمزگان در تمام صحنه های انقلاب الامی می درخشند و مشارکت حدود ۷۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز نشان دهنده همین موضوع است.

وی با ذکر این نکته که مردم هرمزگان تحت فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق آرمان های انقلاب تلاش می کنند، عنوان کرد: استان هرمزگان بخش عظیمی از ظرفیت های کشور را در خود جای داده است.

استاندار سابق هرمزگان با ذکر این نکته که در تفکر هیج ایرانی بومی و غیربومی نیست، ابراز داشت: امیدوارم موضوع بومی و غیر بومی در سطح کشور مطرح نشود چراکه این موضوع باعث بروز آسیب هایی خواهد شد اما باید از ظرفیت های نخبگان هز منطقه نیز استفاده شود.

همتی تصریح کرد: اولین گام خودم را در استان هرمزگان ایجاد همدلی و انسجام بود چراکه تنها در این صورت است که می توان برای توسعه استان تلاش کرد.

درخشان ترین دوران کاری تاریخ هرمزگان طی چهارسال گذشته رقم خورد

وی اظهار کرد: در استان هرمزگان به جرات می توان گفت به لطف خداوند و همراهی نخبگان، درخشان ترین دوران کاری در هرمزگان رقم خورد. هیچ چهار سالی در استان هرمزگان مشاهده نخواهید کرد که هم در شرایط کرونا و هم در شرایط تحریم چنین اقداماتی رقم بخورد.

استاندار سابق هرمزگان تشریح کرد: استان هرمزگان با تجربه ۲ دهه خشکسالی، استانی فراخشک محسوب می شود. با وجود کمبود بارندگی های شدید بیش از ۵۰ درصد از مصرف آب شرب بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها تامین شد و چالشی در تابستان در حوزه تامین آب شرب ایجاد نشد. با استفاده از منابع آب نامتعارف مانند آب دریا، آب سدهای استان هرمزگان و میناب برای توسعه کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار گرفت.

همتی گفت: ۱۵۰ هزار هکتار زمین بلااستفاده در استان هرمزگان وجود دارد که با احداث سدهای مختلف می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی مطرح کرد: در هنگام ورود بنده به استان هرمزگان تولید کشاورزی و شیلاب در مجموع ۲.۴ میلیون تن بود که اکنون به ۳.۳۵ میلیون تن رسیده است. این افزایش تولید با افزایش سطح زیرکشت محقق نشده است بلکه به سمت استفاده از گلخانه و افزایش راندمان گام برداشتیم.

 

همتی با ذکر این نکته که تحولی بزرگ در شرق استان هرمزگان در حال رخ دادن است، بیان داشت: سرمایه گذاری های عظیمی برای احداث پالایشگاه ها و نیروگاه های مختلفی در سواحل مکران و شرق استان هرمزگان انجام شده است که تا سالیان آینده نقش مهمی در تحقق توسعه استان هرمزگان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان به قطب اول ایران در زمینه پالایشگاه و پتروشیمی تبدیل می شود و به زودی عسلویه را پشت سرخواهد گذاشت.

استاندار سابق هرمزگان با ذکر این نکته که استان هرمزگان ظرفیت کشت میگو در بیش از ۵۰ هزار هکتار را دارد، ابراز داشت: با کشت این ۵۰ هزار هکتار استان هرمزگان، توانایی صادرات ۲۰۰ هزار تن میگو را دارد که باعث ارز آوزی یک میلیارد دلار خواهد شد.

همتی با ذکر این نکته که ۱۰ هزار تن تولید از طریق پرورش ماهی در قفس در هرمزگان تولید می شود، تصریح کرد: با مشارکت و خلاقیت طرح جامعی برای ساماندهی و مدیریت صیادان غیر مجاز تهیه شده است.

وی اظهار کرد: اگر از هر صیاد سالانه ۱۰ میلیون تومان برای صدور مجوز اخذ شود سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت هایی که به دریا وارد می شود جمع آوری خواهد شد.

استاندار سابق هرمزگان استان هرمزگان از نظر امنیت رتبه سوم کشور را دارد، تشریح کرد: به کمک اعضای شورای تامین پدیده های مختلف استان هرمزگان احصا شد و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شد.

همتی گفت: تفاهم نامه ای ۱۵۰ میلیارد تومانی برای کمک به ورزش استان هرمزگان با فولاد هرمزگان منعقد شده است که کمک بزرگی به ورزش هرمزگان خواهد کرد.

وی مطرح کرد: استاندار جدید هرمزگان اگر تلاش کند می تواند معادل با بودجه ای که از مرکز برای هرمزگان در نظر گرفته می شود از طریق ایفای مسئولیت اجتماعی از صنایع را جمع آوری کند.

استاندار سابق هرمزگان اذعان کرد: طی چند سال گذشته پیشنهادهای معاونت سیاسی وزارت کشور، استانداری خوزستان، استانداری خراسان رضوی و استانداری کرمان به من پیشنهاد شد اما به وزیر کشور اعلام کردم برای اتمام روند توسعه ای که در استان هرمزگان در نظر گرفته ام در این استان به فعالیت ادامه خواهم داد. به استاندار جدید هرمزگان نیز پیشنهاد می کنم که چهار سال در استان هرمزگان فعالیت کند و پس از آن می تواند در بخش های مختلف برای تصدی وزارت خانه ها حضور داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید