222049

بازار زنجیره سنگ آهن و فولاد در مسیر شفافیت حداکثری

دنیای معدن: مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به روسای سازمان های صمت ۳۱ استان و جنوب کرمان، الزام ثبت اطلاعات فعالیت واحدهای تولیدی و توزیعی شامل سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی را ابلاغ کرد.

به گزارش دنیای معدن؛ سیف اله امیری در این نامه آورده است: با عنایت به تاکیدات ویژه مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولادی مرتبط با استقرار سامانه جامع تجارت و حسب بند ۵ بخش سایر مصوبات کارگروه تنظیم بازار، الزامی است کلیه واحدهای تولیدی و توزیعی مستقر در استان تا تاریخ ۲۰ مهر ماه نسبت به تکمیل کلیه اطلاعات درخواستی در سامانه شامل دریافت کد نقش، خرید، فروش، موجودی انبار و ... اقدام کنند و مراتب برای ارائه گزارش به مقام عالی وزارت به این سازمان منعکس شود.

گفتنی است در بند ۵ بخش سایر مصوبات کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ شهریور ماه اینطور آمده است که  "در راستای تسریع شفافیت زنجیره تامین کالاهای بورسی (سیمان، فولاد، پتروشیمی و ...) در سامانه جامع تجارت و رصدپذیر کردن این کالاها، مقرر شد علاوه بر داشتن کد بورسی، ارائه کد نقش در سامانه تجارت الزامی شود. در غیر این صورت موضوع عرضه خارج از شبکه تلقیی و از طریق مجاری ذیربط مورد پیگیری قرار خواهد گرفت."

 

دیدگاهتان را بنویسید