245274

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد؛

اجرای طرح رتبه بندی برای ۲۶۰۰۰ معلم کرمانشاهی

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: اجرای طرح رتبه بندی برای ۲۶۰۰۰ معلم کرمانشاهی صورت گرفته است.

به گزارش دنیای معدن از مهر، سلمان محمدی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان کرمانشاه با با مدیر و خبرنگاران این مجموعه خبری در استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

محمدی در دیدار با مجموعه خبری خبرگزاری مهر استان کرمانشاه با اشاره به رویکردهای تربیتی آموزشی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: سند تحول بنیادین یک نقشه راه کاربردی در آموزش و پرورش بوده که از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تأیید و تاکید قرار گرفته، که در اجرای این سند تلاش برای تربیت دانش آموزان تراز انقلاب دنبال می‌شود.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم در نظام آموزش و پرورش تربیت و رشد تمام ساحتی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه است که برای تحقق و اجرای کامل این سند در این دستگاه نیازمند همراهی همه جانبه دولت خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تعداد جمعیت دانش آموزان و معلمان استان کرمانشاه تصریح کرد: قریب به ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۵ هزار معلم، ۲۹ هزار بازنشسته فرهنگی، چهار هزار مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس و ۲۴ هزار اداره آموزش و پرورش در شهرستان‌ها در حال حاضر در استان کرمانشاه داریم.

بازگشایی مدارس روح تازه ای به جامعه بخشید

محمدی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدرسه بعد از کرونا نیازمند توجه بیشتر داشت، عنوان کرد: در دوران کرونا و تعطیلی مدارس به بدنه آموزشی و تعلیم مدارس و دانش آموزان صدمه جدی وارد شد اما پس از کمرنگ شدن ابتلاء به کرونا بازگشایی مدارس با وجود مخالفت و ترس از شیوع مجدد این ویروس، بازگشایی مدارس به عنوان نخستین گام سنگین بعد از حدود سه سال تعطیلی موفق بود و با بازگشایی مدارس روح تازه‌ای به جامعه بخشیده شد.

وی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان تاکید و خاطر نشان کرد: این طرح طی سالیان گذشته بسیار مورد مطالبه بود اما به دلایل مختلف و احتمال بروز مشکلاتی از سوی دولت‌های پیشین اجرایی نشد اما در دولت سیزدهم طرح رتبه بندی معلمان به عنوان مهمترین مطالبه معلمان مورد توجه و رسیدگی قرار گرفت و به اجرا رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان به عنوان نخستین برنامه سند تحول بنیادین در سال ۱۴۰۰ به عنوان یک قانون تصویب شد و در فروردین ماه ۱۴۰۱ به طور رسمی برای اجرایی شدن در مجلس شورای اسلامی به تأیید رسید.

محمدی عنوان کرد: در استان کرمانشاه در مرداد ماه سال‌گذشته ۲۶ هزار معلم ارزیابی و رتبه بندی شده اما هم اکنون اعتراضات و ایراداتی بر این طرح وارد شده که درگیر اصلاح و بررسی اعتراضات هستیم.

مدیرکل آمورش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در کارهای بزرگ همیشه ایراداتی رخ می‌دهد، مطرح کرد: با وجود سختی‌های بسیاری که برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان صورت گرفت اما این طرح و سامانه مورد نقد و اعتراضاتی قرار گرفته که بر همین اساس می‌توان گفت طرح رتبه بندی معلمان ظرفیت اصلاح داشته است.

محمدی گفت: تلاش بر این است که آئین نامه طرح رتبه بندی معلمان بر اساس شرایط و وظیفه آنها مورد ثبت و ارزیابی و ملاک رتبه بندی باشد.

آغاز رسیدگی به اعتراضات معلمان در طرح طبقه بندی

وی بیان کرد: با توجه به اعتراضاتی که از معلمان به دلیل عدم برقراری عدالت به ثبت رسانده، هم اکنون رسیدگی‌ها در استان کرمانشاه آغاز شده که هدف اصلی ما در این بررسی‌ها استحقاق رتبه هریک از معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه ارزیابان طرح رتبه بندی استان‌ها توسط ارزیابی ماهر آموزش دیده‌اند، اضافه کرد: با این وجود پس از رسیدگی به اعتراضات در گام بعدی اصلاح آئین نامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید