243403

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی: ایرادات اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به‌زودی رفع می‌شود

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: در راستای اجرای مرحله به مرحله قانون رتبه‌بندی معلمان که مصوبه آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، سامانه‌ای طراحی شد تا بارگذاری مدارک همکاران فرهنگی بر این پایگاه داده صورت بگیرد. اگرچه مشکلات مختلفی در مسیر اجرای این قانون وجود دارد، اما به فضل خدا مشکلات نیز در حال رفع هستند.

به گزارش دنیای معدن، سید امیر شوشتری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد ضمن تمجید از مقام معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به‌صراحت فرمودند کاری که معلم متعهد برعهده گرفته، مقارن با تربیت نسل آینده کشور است و این معلمان هستند که معمار آینده ایران اسلامی هستند.

وی افزود: حقیقت آن است بسیاری از معلمان ما سرتاسر عمر خود را وقف تربیت نسل آینده‌ساز کشور می‌کنند. در این شرایط، وقتی نظام از جامعه معلمان چنین توقعی دارد، باید خود را نسبت به آن مسئولیت‌پذیر بداند.

دشمن به دنبال تسخیر ذهن نوجوانان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه آگاه هستند که گستره نظام به تربیت نسلی بستگی دارد که در آینده، میراث دار شهدا و اندیشه امامین انقلاب باشند. اینجاست که با اتمام تعطیلی‌های کرونا و بازگشایی مدارس که به رهایی فرزندان ما از دام و بند فضای مجازی انجامید و زمینه ارتباط متقابل دانش آموزان با هم سن و سالان و معلمان را فراهم کرد، دشمن نیز دسیسه‌های خود را متمرکز بر نسل دهه هشتادی‎ها و دهه نودی‎ها کرده تا در فتنه‌های فرهنگی و اجتماعی، نوجوانان را به خیابان بکشاند.

وی با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه ادامه داد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید مسئولیت پیامبران و اولیای الهی آن است که برای بشر «یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَ الْحِکْمَةَ» کنند که نشان می‌دهد امر پرورش حتی از تعلیم و آموزش هم والاتر و مهم‌تر است.

دولت در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند

شوشتری تصریح کرد: اگر ما نیز در نظام آموزشی خود به اهمیت این موضوع توجه داشتیم، وضع امروز بهتر بود، اما متأسفانه باید اذعان کرد که امروزه حمایت از نظام تعلیم و تربیت کشور، مسئله نخست مسئولان نیست. علت این امر آن است که محصول و دستاورد معلمان ما دیربازده است و بر همین اساس، بسیاری از دولت‌ها از سرمایه‌گذاری بر امر آموزش استقبال نمی‌کنند و به سراغ ساخت سد، ساخت خیابان و پروژه‌های عمرانی می‌روند تا ثمره آن پیش چشم مردم باشد.

وی تأکید کرد: امید ما به دولت فسادستیز سیزدهم است که آموزش و پرورش را مهم‌ترین اولویت فرهنگی کشور بداند تا اگر هم نرخ موالید کاهش یافته، ظرفیت نخبگانی جوانان آینده کشور دچار ریزش نشود.

رشد هفت برابری اعتکاف و اردو‌های دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای اینکه دانش آموزان و فرزندان ما در کلاس‌های ۴۰ نفره ننشینند و در محیط‌های محدود بازی نکنند، باید سرمایه‌گذاری بیشتری بر امر مدرسه‌سازی صورت بگیرد. البته این امر منکر ضرورت رونق‎بخشی کیفی به برنامه‌های فرهنگی نیست و در حالی که برنامه‌های اعتکاف و اردو‌های دانش‌آموزی توسعه هفت برابری یافته، قانون رتبه‌بندی معلمان نیز در دستورکار است که ثمرات درخشانی برای نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد داشت.

وی ابراز کرد: در راستای اجرای مرحله به مرحله قانون رتبه‌بندی معلمان که مصوبه آن در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد و بلافاصله با تدوین آیین‌نامه اجرایی در دستورکار قرار گرفت، در سال گذشته سامانه‌ای طراحی شد تا بارگذاری مدارک همکاران فرهنگی بر این پایگاه داده صورت بگیرد. اگرچه مشکلات مختلفی در مسیر اجرای این قانون وجود داشت، اما نفس اجرای آن یک اراده انقلابی می‌طلبید که به فضل خدا اجرا شد و مشکلات آن نیز در حال رفع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید