242641

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تاکنون رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ فرهنگی کردستانی صادر شده است

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول قانون رتبه بندی در کردستان تاکنون رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ فرهنگی صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن، هاشم ناظمی جلال در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سند تحول بنیادین نگاه ویژه ای به منابع انسانی شده است.

وی رتبه بندی معلمان را حاصل اراده دولت سیزدهم و همراهی مجلس انقلابی دانست و اجرای آن پس از کش و قوس فراوان را ارزشمند و شیرین ارزیابی کرد.

وی افزود: به جرأت می‌توان رتبه بندی را بزرگ‌ترین کار وزارت آموزش و پرورش و دستاورد مهم دولت عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به روند طرح، تصویب و اجرای رتبه بندی نیز پرداخت و گفت: این قانون در ۹ ماده در پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و آموزش و پرورش مکلف شد آئین نامه را تدوین نموده و ظرف ۳ ماه این قانون را اجرا کند.

ناظمی جلال خاطر نشان کرد: این آئین نامه در پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ پس از تصویب در هیأت دولت برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد که روند اجرایی آن نیز طی یک کار زمان بر در این وزارت خانه به انجام رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سختی‌های اجرای قانون رتبه بندی اشاره کرد و با بیان اینکه صرفاً در اسفندماه ۱۴۰۱ تعداد ۶ میلیون حکم کارگزینی در سراسر کشور برای فرهنگیان صادر شده، این کار را در عین عدم افزایش نیروهای اداری و با تکیه بر ظرفیت موجود در این زمینه، کاری ارزشمند و در عین حال پرچالش دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به واریز مبلغ علی الحساب در آبان ماه و تلاش خستگی ناپذیر و همه جانبه همکاران اداری در بهمن ماه و اسفندماه نیز اشاره کرد و گفت: با ادامه این تلاش‌ها و رفع ایرادات رتبه بندی که با این حجم سنگین کار در بسیاری از موارد طبیعی به نظر می‌رسد، قطعاً در سال‌های آینده شاهد برکات بیشتری در زندگی فرهنگیان عزیز خواهیم بود.

ناظمی جلال ورود خود فرهنگیان به عرصه را از دیگر برکات مهم رتبه بندی بیان کرد و گفت: معلمان با عدم توجه به کمپین‌هایی از قبیل «نه به رتبه بندی» و با بارگذاری مدارک خود، این کار را که در ابتدا به کندی پیش می‌رفت، ساده‌تر کردند.

وی در ادامه با ورود به بحث مشکلات و اعتراضات فرهنگیان در زمینه اجرای رتبه بندی، یکی از اشکالات را عدم وضوح و دقت تعدادی از همکاران در بارگذاری مدارک عنوان کرد که باعث شده بعضاً رتبه آنها کمتر از حد انتظارشان باشد.

ناظمی جلال به آمار رتبه بندی فرهنگیان در کردستان پرداخت و خبر داد: از تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول قانون رتبه بندی در کردستان، تعداد ۲۳ هزار و ۹۴ نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کردند و از این تعداد تاکنون رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ فرهنگی صادر شده است.

وی به جزئیات قرار گرفتن فرهنگیان در رتبه‌های پنج گانه نیز اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۳۴۶ نفر در رتبه یک، ۴ هزار و ۷۵۸ نفر رتبه دو، ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر در رتبه سه، هزار و ۸۴۶ نفر رتبه چهار و ۴۸ نفر از فرهنگیان استان در رتبه پنج قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به فرهنگیانی که نسبت به رتبه کسب شده خود اعتراض دارند وعده داد تا آخرین اعتراض رسیدگی لازم صورت گیرد و خطاب به آنان گفت: وظیفه داریم تا آخرین لحظه اجرای کامل و دقیق رتبه بندی در کنار شما باشیم.

وی افزود: به اعتراضات رتبه بندی در کمال دقت و با سرعت رسیدگی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید