242797

تذکر مجلس به سرپرست آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: یکی از نمایندگان مجلس بر اجرای دقیق، صحیح و منصفانه قانون رتبه بندی معلمان به سرپرست آموزش و پرورش تذکر داد.

 به گزارش دنیای معدن، یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سرپرست آموزش و پرورش برای اجرای دقیق، صحیح و منصفانه قانون رتبه بندی معلمان با رعایت حفظ کرامت آنها تذکر داد.

فرهاد بشیری خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: پیرو جلسه برگزار شده با جنابعالی و همکارانتان تاکید می‌کنم، در خصوص اجرای دقیق، صحیح و منصفانه قانون رتبه بندی معلمان عزیز با رعایت حفظ کرامت این پرچم داران علم و اندیشه و تربیت اقدامات فوری و کارشناسانه انجام دهد. همچنین از محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به جهت سفر به شهرستان پاکداشت و برگزاری نشست با جمعی از فرهنگیان عزیز تشکر می‌نمایم.

در شرایطی که رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال تأخیر از سال ۴۰۱ به همت دولت سیزدهم وارد فاز عملیاتی خود شده است و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت و طبیعتاً این روند باید منجر به ایجاد رضایت نسبی در بدنه معلمان می‌شد اما سوء‌مدیریت مسئولان ارشد آموزش و پرورش در تعیین صحیح رتبه‌های استحقاقی معلمان همچنین آشفتگی غیرقابل توجیه اسفند ماه ۴۰۱ بابت پرداخت معوقات رتبه‌بندی منجر به نارضایتی گسترده فرهنگیان شد.

سازوکار اجرای رتبه‌بندی معلمان از سوی آموزش و پرورش، اعتراضات بسیاری را شکل داد البته از روز شنبه ۱۹ فروردین، فرآیند ثبت اعتراضات معلمان به رتبه‌های تعیین‌شده آغاز شده است اما کارشناسان معتقدند قانون نظام رتبه‌بندی معلمان که توسط کمیسیون آموزش مجلس مورد اعمال نظر و تغییرات بسیاری قرار گرفت با ضعف‌های آشکاری مواجه است از جمله دقیق نبودن دامنه شمول، معلوم نبودن اولویت‌بندی میان شاخص‌های رتبه‌‌ها و وزن آن‌ها، مشخص نبودن وضعیت همسان‌سازی معلمان بازنشسته قبل و بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰.

معلمان درباره رتبه‌های غیرواقعی تعیین‌شده، صحبت‌ها و اعتراضات مختلفی دارند.

 

  • ناشناس ارسالی در پاسخ

    نمایندگان محترم خواهشا پرداخت معوقات ۱۴۰۰ را پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید