242811

خبر مهم | 36 هزار نفر از بازنشستگان و معلمان این استان مشمول قانون رتبه بندی هستند

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در امروز جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار داشت:در مازندران همزمان با سراسر کشور قانون رتبه بندی معلمان در حال اجراست.

به گزارش دنیای معدن، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در امروز جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار داشت:در مازندران همزمان با سراسر کشور قانون رتبه بندی معلمان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه جهش در برنامه های کیفی آموزش و پرورش را دنبال می کنیم افزود: بیش از 75 درصد همکاران فرهنگی اعتراضی به رتبه بندی نداشتند و اعتراض 30 درصد باقی مانده در حال پیگیری است و در فرآیند اعتراض از 19 فروردین سامانه برای اعتراض فرهنگیان باز است.  

کمالی با اشاره به اینکه 36 هزار نفر از بازنشستگان و معلمان مشمول قانون رتبه بندی هستند با تاکید بر اینکه برپایی آزمون نهایی که 40 درصد در کنکور اثرگذار است در پیش داریم و ستاد مرکزی در استان تشکیل شده است و به لحاظ آمادکی روحی و روانی و حفاظت آزمون جلسات متعدد برپا شده است و مجریان آزمون و سخت افزارهای آزمونی دو مقوله ای است که مورد توجه قرار دارد و نیاز به رعایت انضباط در آزمون داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه گفت:برنامه هفته معلم نیز از 12 اردیبهشت آغاز می شود و انتخاب معلمان نمونه از اقدامات این هفته به شمار می آید.

کمالی خاطرنشان کرد: ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نیز صورت گرفت و با شناسایی چالش ها در دورترین نقاط روستایی معلم اعزام شد و طرح یک معلم یک دانش آموز نیز اجرا می شود و تلاش در کاهش مدارس مختلط داریم.  

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آزمون استخدامی دوره ابتدایی با سهمیه حدود 360 نفری داشتیم که تنوع رشته تحصیلی برای پذیرفته شدگان اعلام شده است و در مباحثی مانند ریاضی که مباحث سنگین است فارغ التحصیلان علوم پایه نیز حق شرکت در دوره معلمی را دارند و با استقبال وی سهمیه 700 نفری استخدام در دوره متوسطه اول و دوم که قرار است در اردیبهشت انجام شود برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: استخدام معلم از طریق دانشجو معلمان و جذب از طریق ماده 28 صورت می گیرد که در حال انجام است.

این مسئول به رویکرد تربیتی در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد:دانش آموزان نیز در قالب اردوهای تربیتی علمی و تربیتی دنبال می شود و امسال 3 هزار دانش آموز دختر و پسر به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

کمالی ادامه داد:53 هزار دانش آموز نیز به صورت برخط در اردو راهیان نور شرکت کردند و 15 هزار دانش آموز و معلم در اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی ابزار انقلاب را تجهیز به سلاح تبیین دانست و موضوع جهاد تبیین و پاسخ به شبهات را جهت پاسخگویی به دانش آموزان ضروری برشمرد و گفت:هزار و 300 نشست تبیینی با حضور دانش آموزان،معلمان و ...برپا شد و بیش از 700 مدرسه این جلسات برگزار شد.

کمالی به اجرای پویش های متعدد در دوره های سنی مختلف اشاره کرد و افزود:پویش نماز، ادبی،پویش مهتاب در نور توسط دانش آموزان استقبال شد و پویش هیستوری با محوریت کتاب مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

این مسئول تلاش در اقامه نماز در مدارس را از دیگر اقدامات اعلام کرد و خاطرنشان کرد:22 نمازخانه تجهیز و ساخته شد و 95 نمازخانه مدرسه ای نیز در دست احداث است .

 

دیدگاهتان را بنویسید