243215

جزئیات نشست نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور

دنیای معدن: اگر دولت‌ها به موقع بدهی خود را می‌پرداختند باید ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند.

به گزارش دنیای معدن، سه شنبه ۵ اریبهشت ماه جمعی از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیدار و مشکلات بازنشستگان را با وی درمیان گذاشتند.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت:نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی شوش جلسه‌ای را با معاون اول رئیس جمهور ترتیب داده بودند و از بنده هم دعوت کردند که در جلسه مذکور حضور داشته باشم به همین دلیل بنده نیز همراه عزیزان به دیدار آقای مخبر رفتیم.

علی دهقان کیا افزود: در گفتگو با آقای مخبر ضمن تشکر از اقدامات خوب دولت، نقاظ ضعف دولت در خصوص بازنشستگان نیز طرح موضوع شد و گفته شد که مشکل عمده ما در کشور مدیریت است چرا که در نهاد‌های تحت پوشش رهبر معظم انقلاب از جمله صنایع دفاعی و نظامی با وجود تحریم‌های جهانی، ایران در زمره ۵ کشور اول جهان است، اما در مدیریت‌های دولتی مشکل عمده داریم.

وی گفت: یکی از موضوعات مطرح شده با آقای مخبر اعتراض به مصوبه غیر قانونی شورای عالی کار در خصوص تعیین مزد سال ۱۴۰۲ بود چرا که پایه کار اعضای این شورا ماده ۴۱ قانون کار است و اعضا نمی‌توانند به صورت خود سر اقدام به تعیین مزد کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران افزود: طبق ماده ۴۱ قانون کار تورم و سبد معیشت خانوار باید ملاک باشد و طبق اعلام مراجع دولتی که ما هیچ نقشی در آن نداشته ایم، تورم سال ۱۴۰۱ به میران ۴۶.۳ درصد بوده است بنابراین میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ غیر قانونی است. تازه اگر به میزان تورم حقوق‌ها افزایش پیدا می‌کرد ما عقب گرد نداشیتم چرا که از دولت آقای رئیسی انتظار داشتیم مثل سال گذشته مقداری از سبد معیشت خانوار را نیز تامین کند تا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ایجاد رفاه عمومی و رفع خط فقر عمل نماید.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما به آقای مخبر گفتیم از شما که رزمنده، جهاد گر و ولایت مدار و اهل جبهه بوده اید انتظار داریم در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش رو باشید نه این که مثل برخی مسئولان گذشته رفتار کنید.

دهقان کیا افزود: گفتیم شما مهار تورم را اولویت خود در سال ۱۴۰۲ اعلام کردید، اما عملکرد بخش‌های مختلف دولت از جمله افزایش قیمت خودرو، هزینه حمل ونقل، لوزام خانگی و ... بر خلاف افزایش تورم است و حتی تورم واقعی بیشتر از تورم اسمی اعلام شده می‌باشد. بنابراین همین جا به شما اعلام می‌کنیم اگر می‌خواهید بازنشستگان و کارگران از دولت شما راضی باشند به مشکلات رسیدگی کنید.

وی گفت: مسله دیگری که با آقای مخبر درمیان گذاشتیم یکسان شدن حق مسکن و بن کارگران با بازنشستگان تامین اجتماعی بود که ما در این خصوص توضیحات لازم را به آقای مخبر دادیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مورد دیگر تعلق بانک رفاه کارگران به سازمان تامین اجتماعی بود که به اطلاع معاون اول رئیس جمهور رسید و این که دولت و مجلس حق ندارندبه بهانه خصوصی سازی این بانک را از جامعه کارگری بگیرند.

وی پرداخت به روز بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را نیز از صحبت‌های مطرح در جلسه مذکور بیان کرد و گفت: اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و حمایت‌های دولت از اقشار خاص وظیفه دولتهاست و نباید از جیب ما برای افراد غیر هزینه شود چرا که تامین اجتماعی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در ماه کسری بودجه دارد.

وی با بیان این که مدارک لازم نیز به همراه توضیحات به معاون اول رئیس جمهور داده شد، اظهار داشت: در سال ۹۲ سازمان تامین اجتماعی ۶۳ هزارمیلیاد تومان از دولت طلب داشت که به دلار میزان آن ۱۸ میلیارد دلار بود، اما در سال ۱۴۰۰ تامین اجتماعی مبلغ ۴۶۳ هزا میلیارد تومان از دولت طلب داشت که به دلار ۱۷.۶ میلیارد دلار می‌شد که این عدد‌ها بیانگر این است که ارزش بدهی‌های ما به یک جهارم سقوط کرده است چرا که اگر دولت‌ها به موقع بدهی خود را می‌پرداختند باید ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند.

دهقان کیا درمان تامین اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در جلسه مذکور گفته شد که حدود ۵۰۰ قلم از شمول بیمه خارج شده است و بازنشستگان به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۲۸ هزار تومانی شدن ارز تامین دارو را به خود درمانی و عدم مراجعه به مراکز درمانی روی آورده اند که برای ما قابل قبول نیست و شایسته است مشکلات این بخش با توجه به نیاز درمانی بازنشستگان مودر توجه ویژه قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که جو جلسه و میزان همراهی معاون اول رئیس جمهور را برای حل مشکلات چطور دیدید، گفت: آینده همه چیز را مشخص می‌کند، اما چیزی که ما در جلسه دیدیم نظر مثبت و همراهی خوب آقای مخبر برای کاهش مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی بود که امیدورایم با پیگیری‌های بازنشستگان و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نتایج مطلوب نصیب بازنشستگان شود.

 

  • ناصر ارسالی در پاسخ

    با توجه به مخالفت علنی آقای مخبر ، از صدور احکام سال ۱۴۰۲ بازنشتگان تا پایان اردببهشت خبری نیست

  • کریم ارسالی در پاسخ

    مطالبه ۲۵درصد بازنشستگان از اولویت مو سپیدان است

دیدگاهتان را بنویسید