237328

انتقاد سخنگوی کمیسیون آموزش از مقدمات اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان

دنیای معدن: حاجی پور گفت: مگر می‌شود آموزش و پرورش اطلاعات معلمی که ۳۰ سال در این وزارتخانه کار کرده و هر سال مورد ارزیابی قرار گرفته است را نداشته باشد که امروز برای رتبه بندی خواستار بارگذاری اطلاعات از سوی معلمان شده است.

به گزارش دنیای معدن، رضا حاجی پور درباره نحوه اجرای قانون رتبه بندی معلمان، بیان کرد: بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چندین بار تاکید کردم که انتظار داریم خروجی حوزه معاونت سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص چگونگی تدوین آئین نامه احکام معلمان در رتبه بندی همان چیزی باشد که در مجلس به تصویب رسیده است و نباید با قانون مصوب مجلس خیلی فاصله داشته باشد. اینکه الان اندازه گیری‌های خاصی برای رتبه بندی معلمان داشته باشند، قابل قبول نیست.

انتظار ما اجرای به موقع و دقیق رتبه بندی است

وی در ادامه با بیان اینکه ما انتظار داشتیم بعد از تصویب قانون و ابلاغ آن رتبه بندی به طور دقیق اجرایی می‌شد، اظهار کرد: یک معلم ۲۷ سال خدمت کرده و تازه قرار است رتبه بندی شود، دنبال چه چیزی باید بگردیم. مجلس بر اساس تعداد معلمان، اعتبارات لازم را نیز در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز گفته می‌شود که برای رتبه بندی، اطلاعات معلمان باید بارگذاری شود. مگر اطلاعات معلمی که ۳۰ سال خدمت کرده، در اختیار آموزش و پرورش نیست؟ مگر غیر از این است که یک معلم سالیانه مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد، چرا امروز دوباره گفته می‌شود که باید اطلاعات آنان بارگذاری شود. پس مسئولان در طول این سال‌ها در وزارت آموزش و پرورش چه کار می‌کردند؟

کدام یک از ارگان‌ها با کارکنان خود اینگونه برخورد می‌کنند

نماینده مردم آمل در ادامه با تاکید بر اینکه مطالبه ما اجرای دقیق و به موقع رتبه بندی معلمان است، افزود: این برخورد با معلمان صحیح نیست. چقدر باید معلمان را شبانه روز به این ور و آن ور بکشانیم تا برای آن‌ها یک کاری انجام دهیم. کدام یک از ارگان‌های سازمانی در سطح کشور اینگونه با کارکنان خود برای افزایش حقوق برخورد می‌کند که این روز‌ها با معلمان اینگونه برخورد می‌شود.

حاجی پور در پایان گفت: چندین دولت لایحه رتبه بندی معلمان را آوردند، اما در مجالس به نتیجه نرسید. حال که این لایحه به تصویب رسیده و تبدیل به قانون شده، ما انتظار اجرای به موقع و دقیق این قانون را داریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید