233078

بودجه رتبه بندی معلمان و بازنشستگان مشخص شد

دنیای معدن- محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

محمدعلی محسنی بندپی در آئین گرامیداشت مقام معلم نوشهر در اردوگاه شهید رسولی این شهر، با اشاره جایگاه رفیع معلمان، اظهار کرد: در همه کشورها معلمان اولین گروه مرجع جامعه هستند.

محسنی بندپی با بیان اینکه در توسعه هر کشوری منابع آن کشور از مهم ترین فاکتورهای توسعه محسوب می شوند، افزود: این منابع به طبیعی و انسانی تقسیم می شود که ۶۷ درصد توسعه یک کشور به منابع انسانی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین نظام تعلیم و تربیت توسعه یافته با وضعیت معیشتی معلمان وجود دارد، تصریح کرد: هرچه جایگاه معلمان رفیع تر باشد توسعه یافتگی بیشتر خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ جایگاه معلمان، گفت: وقتی صحبت از توسعه بر مبنای انسان می شود هیچ گروهی جز معلمان برای تربیت انسانها نقش ندارند.

محسنی بندپی تاکید کرد: اگر قرار است به توسعه و پیشرفت دست یابیم و مسیر توسعه را طی کنیم باید به معلمان پرداخته شود و همه مسئولان باید اینرا باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به نقش علم و دانش در کشور توجه بیشتری صورت گیرد و نگذاریم نخبگان ما از کشور خارج شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اولویت مجلس یازدهم به پرداختن به وضعیت معیشتی معلمان گفت: برای اولین باز طی ۱۰ سال گذشته رتبه بندی معلمان هرچند به صورت ناقص اجرا شد.

محسنی بندپی عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان و بازنشستگان اعتبار گذاشته شد که گام بزرگی است.

وی از بررسی بیشتر پیرامون صندوق ذخیره معلمان سخن گفت و افزود: این موضوع در دستور کار مجلس است تا با جزئیات بیشتری بررسی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید