235330

مجلس پیشنهاد جذب 25 هزار معلم جدید در آموزش و پرورش را ارائه کرده است

دنیای معدن- عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات موجود در طرح ساماندهی معلمان آموزش‌وپرورش گفت: در همین راستا مجلس پیشنهاد داده که برای جذب ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش‌وپرورش از نیروهای حق‌التدریسی استفاده شود.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا احمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان یک اقدام مهم و تأثیرگذار توسط دولت و مجلس شورای اسلامی بوده است، اظهار کرد: مجلس برای اجرای درست قانون رتبه‌بندی معلمان نیاز به جمع‌آوری اطلاعات حدود ۸۰۰ هزار نفر از معلمان بوده است.

وی با تأکید بر نظارت مجلس شورای اسلامی بر چگونگی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: اگر دولت و وزارت آموزش‌وپرورش طرح رتبه‌بندی معلمان را به‌درستی اجرا نکند باید به نمایندگان پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالات موجود در طرح ساماندهی معلمان آموزش‌وپرورش گفت: در همین راستا مجلس پیشنهاد داده که برای جذب ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش‌وپرورش از نیروهای حق‌التدریسی استفاده شود لذا برای تحقق این امر باید چگونگی جذب در آموزش‌وپرورش به یک قانون جامع تبدیل شود.

احمدی با بیان اینکه بودجه مناسبی برای طرح‌های دانش‌بنیانی در کشور انجام شده است، افزود: طرح جهش تولید دانش‌بنیان به‌منظور اشتغال آفرینی و جلوگیری از فرار مغزها لازم‌الاجرا بوده و در همین ‌راستا بودجه مناسبی برای طرح دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

وی با انتقاد از مناسب نبودن فرآیندهای مربوط به ساماندهی پسماند استان گیلان گفت: وضعیت پسماند در استان گیلان باید تا پایان امسال ساماندهی شود ولی نبود شهردار در شهر رشت آسیب‌هایی به این پروژه می‌رساند زیرا ساماندهی لندفیل جدید سراوان باید مشهود باشد.

به گفته عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی رایزنی‌ها با یک شرکت در شیراز برای حل مشکل شیرابه‌ها انجام شده و به این منظور مقرر شد هفته آینده جلسه‌ای با مقامات کشوری برای حل این موضوع تشکیل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید