234943

حذف آزمون از شرایط رتبه‌بندی معلمان/تامین «معلم» نیازمند حمایت مجلس و دولت

دنیای معدن- در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش، روند اجرایی شدن سند تحول، آخرین مراحل ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین و توزیع نیروی انسانی بررسی شد.

به گزارش دنیای معدن، یوسف نوری در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در ترازی که سند تحول بنیادین بیان کرده، نیست، لذا توجه بیش از پیش به این موضوع جزء نیاز‌های آموزش و پرورش است و به حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز دارد.

نوری با تشکر از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان کمک کردند تا قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شود و وزارت آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی که بر عهده داشت، پیش از اتمام زمان قانونی، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان را آماده کرد و به هیات دولت فرستاد.

حذف آزمون از شرایط رتبه‌بندی معلمان

 

وی افزود: در همراهی با سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین نظرات آن‌ها، این آیین‌نامه تا زمان آماده شدن به دولت،۲۶ بار ویرایش شد و در کمیسیون اجتماعی دولت هم به آن بند‌هایی اضافه شد که با دستور رئیس‌جمهور و در جلسه هیات دولت آن بند‌ها لغو شد که می‌توان به حذف آزمون از شرایط نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، موضوع خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و تاکنون اقدامات در این زمینه صورت گرفته است که تغییر بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به بیمه‌گری یکی از این موارد است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان‌ذکر است؛ در این نشست موضوعاتی مانند؛ اجرای سند تحول، نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، راهکار‌های برون‌رفت از چالش‌های اجرای سند تحول، کسری نیروی انسانی، آئین‌نامه اجرایی رتبه رندی معلمان و ...، طرح و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید