234720

قالیباف: تحولات دستگاه قضا امیدآفرین و گره‌گشاست/ اعلام آمادگی مجلس در تدوین و تصویب قوانین موردنیاز برای تحقق اهداف تحول در قوه قضاییه

دنیای معدن- رئیس مجلس با بیان اینکه تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی در دورۀ جدید، امیدآفرین و گره‌گشا بوده است. از برادر رئیس قوه قضاییه و همکاران ایشان قدردانی کرد.

به گزارش دنیای معدن– جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل و با حضور ۱۹۸ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی تغییر تاریخ سال مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (۵) به ماده(۳۷) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته‌جمعی مورخ ۱۹۴۹

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۹

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه انتصابات و نحوه مدیریت شرکتهای وابسته خصوصاً شستا

بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح ایجاد مدیریت متمرکز جهت تأمین ماشین آلات و امکانات لجستیک در حوادث غیرمترقبه

قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در شروع هفتۀ‌ قوۀ قضاییه و فرا‌رسیدن هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دل‌خراش دفتر حزب جمهوری اسلامی را تسلیت می‌گویم؛ منافقان کوردل با طراحی این ترور و همچنین در ششم تیرماه همان سال با ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، درصدد بودند تا با به شهادت رساندن زبده‌ترین و محبوب‌ترین نیروهای فکری، توانمندترین افراد اجرایی انقلاب، و نزدیک‌ترین یاران و شاگردان امام راحل انقلاب اسلامی را به بن‌بست بکشانند؛ اما ارادۀ خداوند متعال، رهبری حکیمانه امام و هوشمندی مردم، انقلاب را باصلابت‌تر از قبل به‌پیش برد.

رئیس مجلس با بیان اینکه شهید بهشتی نماد بارز انقلابی‌گری عقلانیت‌محور و عدالت‌محور بود ادامه داد: شهید بهشتی هم‌زمان مغضوب سه گروه بود. گروه اول استکبار خارجی که از منطق محکم و ارادۀ استوار او در راه استکبارستیزی به ستوه آمده بودند و صدای رسای او را سد محکمی در برابر نفوذ و استحالۀ انقلاب اسلامی می‌دانستند.

وی گفت: گروه دوم، منافقین و ضدانقلاب داخلی که توان تشکیلاتی شهید بهشتی و قدرت بی‌نظیر او در بسیج‌کردن مردم علیه ضدانقلاب، آن‌ها را ناتوان و بی‌اثر کرده بود.

رئیس مجلس اظهار داشت: گروه سوم هم مقدس‌مآب‌هایی که با تظاهر به سوپرانقلابی‌بودن، در برابر باور عمیق شهید بهشتی به مردم و اعتقاد قلبی او به ملت و حراست او از حقوق مردم، خود را ناتوان می‌دیدند و نمی‌توانستند انقلابی‌گری عاقلانه و عادلانۀ شهید بهشتی را که از خداباوری و مردم‌باوری بود تحمل کنند و جوانان انقلابی را علیه بهشتی تحریک می‌کردند؛ حقیقت این بود که شهید بهشتی پیش از شهادت به دست منافقان، به دست جاهلان ترور شخصیت شده بود.

مجلس در راه تدوین و تصویب قوانین موردنیاز جهت تحقق اهداف تحول در دستگاه قضا، همراه قوه قضاییه است

وی ادامه داد: همچنین فرارسیدن هفتۀ قوه قضائیه را گرامی می‌دارم و به تمامی مجاهدان دستگاه قضا اعم از قضات و سایر عزیزان در تمامی رده‌های آن قوه خداقوت می‌گویم. تحولات دستگاه قضا در مسیر اجرای اهداف سند تحول قضایی در دورۀ جدید، امیدآفرین و گره‌گشا بوده است. از برادر عزیز حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و همکاران ایشان که شبانه‌روزی در تلاش برای ایجاد تحول در دستگاه قضا و افزایش سرمایۀ اجتماعی نظام هستند، تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس بیان داشت: اعلام می‌کنم مجلس شورای اسلامی درراه تدوین و تصویب قوانین موردنیاز جهت تحقق اهداف میان‌مدت و بلندمدت تحول در دستگاه قضا، همراه قوه قضاییه است و در این مسیر دو قوه تمام توان خود را برای افزایش رضایت عمومی به کار خواهند بست.

وی ضمن تسلیت جان باختن تعداد زیادی از برادران و خواهران افغانستانی در زلزله ولایت خوست، گفت: در غیاب بسیاری از کشورها و گروه‌های مدعی دوستی با ملت افغانستان، جمعیت جوانان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته و برادرانه به نیابت از ملت سرافراز ایران به یاری ملت مظلوم افغانستان شتافته است و در این راه از تمامی تجارب خود برای کاستن از بار مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده بهره‌ خواهد گرفت که بدین گونه به تمامی امدادگران آن جمعیت خداقوت می‌گویم و از خداوند برای تمام جانباختگان آن حادثه رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت دارم.

مهلت سالانه جذب اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای و مالی افزایش پیدا کرد

در ادامه صحن علنی مجلس نمایندگان در جریان بررسی طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای و مالی سال ۱۴۰۰ کل کشور با پیشنهاد اصلاح کل علیرضا سلیمی با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

رأی بالای مجلس به کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، با کلیات این طرح با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید