233173

دایره رتبه بندی معلمان وسیع‌تر شد/ ساماندهی نیروهای قراردادی

دنیای معدن- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه لایحه‌بندی معلمان با هدف کمک حمایت این قشر زحمتکش در دستور کار است، گفت: دایره این طرح به ۸۰۰ هزار نفر در کشور می رسد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از مهر عباس گلرو همزمان با هفته معلم و گرامی داشت مقام تعلیم و تربیت، درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به معلمان، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایفی که در قبال معلمان این قشر زحمتکش دارد، لایحه رتبه بندی را مصوب کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت این لایحه واریز شده و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ را در بر می‌گیرد، ابراز کرد: معوقات معلمان نیز پرداخت خواهد شد.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: گرچه این بخشی از رسالت مجلس برای معلمان بود اما درمجموع آموزش و پرورش نیازمند کمک فراوانی است و ما نیز تغییرات زیادی را در طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش و صحن مجلس دادیم.

گلرو از افزایش گستره این لایحه خبر داد و گفت: ابتدا قرار بود این طرح ۵۰۰ هزار نفر را شامل شود اما با تغییراتی که داده شد، ۸۰۰ هزار نفر مشمول رتبه بندی هستند و امیدواریم که بتوانیم شاهد تغییرات خوبی در این لایحه به صورت کلی باشیم و آن را اجرایی کنیم که مجلس بر روی آن در حال کار است.

وی همچنین درباره نیروهای غیر استخدام رسمی نیز بیان کرد: بحث ساماندهی نیروها در اشکال مختلف قراردادی، حق‌التدریسی و … از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد زیرا مشمولان این حوزه مراجعات بسیاری را در این حوزه دارند و ما شاهد گلایه مردم هستیم، در این حوزه هم توجه خوبی را صورت خواهیم داد و مجلس تصمیم خوبی را خواهد گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید