230743

بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس

دنیای معدن- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شده بود که در نشست علنی امروز مجلس این موضوعات جزئی مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: شورای نگهبان نیز تا ساعتی دیگر نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه بندی معلمان اظهار کند.

جعفری اضافه کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد.

وی افزود:  از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه‌بندی خواهند شد، از طرفی همه کارکنان وزارت آمورش و پرورش که در حکم کارگزینی آن‌ها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.

وی توضیح داد: در رتبه‌بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید