225721

رتبه‌بندی معلمان خواسته به حق فرهنگیان است

دنیای معدن- نماینده مردم شهرستان های سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی به لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان خواسته بحق و دیرینه فرهنگیان معزز است و ان شاالله به زودی تصویب این لایحه نتایج بسیار خوبی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

 به گزارش دنیای معدن، شیوا قاسمی پور، امروز یکشنبه در همایش دومین پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سروآباد با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در زندگی افراد، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین و در اسناد تربیتی، تقویت دین یکی از حوزه های مهم تعلیم و تربیت محسوب می شود.

قاسمی پور با بیان اینکه یکی از ارکان مهم آموزش و یادگیری فرایض دینی، اقامه نماز است؛ گفت: فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز از برنامه های اصلی و مهم آموزش و پرورش به حساب می آید.

وی افزود: اقامه نماز بهترین راه گفتگو و شکرگزاری نعمت های خدواند است که باید در دانش آموزان درونی شود.

نماینده مردم فرهیخته مریوان و سروآباد در پایان سخنان خود به لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی معلمان خواسته بحق و دیرینه فرهنگیان معزز است و ان شاالله به زودی تصویب این لایحه نتایج بسیار خوبی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در دومین پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سروآباد، قرآن و نماز را بهترین مولفه برای نهادینه سازی امر تربیت و معرفت در دانش آموزان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، ساحت دینی و اخلاقی است، گفت: هیچ مولفه ای موثرتر از نماز و قرآن برای نهادینه سازی امر تربیت و معرفت و شناخت در دانش آموزان نیست.

وی با اشاره به این که افراد مستعد، باسواد و دارای کلام نافذ و بیان رسا بهتر می‌توانند در جذب و دعوت کودکان به اقامه نماز نقش آفرینی کنند؛ گفت: اقامه نماز و بسترسازی در راستای آن وظیفه مدیران، معلمان و مربیان است که دانش آموزان را به اقامه نماز علاقه مند سازند.

وی در این مراسم که جمع کثیری از قرآن دوستان و مدیران و مربیان مدارس نیز حضور داشتند بیان کرد: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید