230973

۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های استان اردبیل اختصاص می‌یابد

دنیای معدن- نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف استان در نظر گرفته شده که بهره‌مندی از مزایای استان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دنیای معدن، سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: مصوبه مجلس برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در دستور کار است که به همین منظور مجلس درصدد است تا لایحه رتبه‌بندی معلمان کشور مصوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرای آن در سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خواسته‌های بحق جامعه بزرگ فرهنگی اجرای عدالت اجتماعی در پرداخت حقوق امری لازم و ضروری است که در این زمینه رئیس‌جمهور قانون‌ رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرده است که در این زمینه درصدد هستیم برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه عملیاتی کنیم.

 نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مجلس برای کاهش فاصله حقوق کارکنان شاغل در ادارات و شرکت‌های دولتی با معلمان شاغل در آموزش و پرورش برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در لایحه بودجه 1401 در دستور کار قرار گرفته است.

نظری‌خانقاه بیان کرد: اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفته است که اختصاص 136 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف استان رقم خورده و به همین منظور اختصاص اعتبارات به این شهرستان‌ها سبب می‌شود تا بهره‌مندی از مزایای آن رقم بخورد و شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

وی تصریح کرد: برخی ضعف‌های موجود در نظام آموزشی کشور وجود دارد که در این زمینه نگاه دولت‌ها به آموزش و پرورش نباید به عنوان دستگاه هزینه‌ساز باشد بلکه باید ابزاری برای تقویت زیربنای جامعه باشد و در حل مشکلات آموزش و پرورش نیز باید تمهیدات لازم به کار گرفته شود و با توجه به این که اجرای طرح هوشمندسازی مدارس استان به دنبال پیشگیری از تضییع حقوق دانش‌آموزان است بنابراین درصدد هستیم مشکلات سیستم نوین آموزشی را برطرف کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید