230889

حداقل دستمزد ماهانه کارگران ۵۷ درصد افزایش یافت/ جدول حقوق و مزایای حداقل بگیران و سایر سطوح در سال ۱۴۰۱

دنیای معدن- نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: جلسه شورای عالی دکا دیروز عصر به مدت ۱۵ ساعت و تا ۷:۳۰ صبح امروز ادامه پیدا کرد ودر نهایت میزان حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای سال آینده ۵۷.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش دنیای معدن، علی خدایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نتیجه تشکیل جلسه شورای عالی کار که عصر دیروز ۱۸ اسفندماه برگزار شد، گفت: جلسه دیروز عصر شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ با حضور نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت تشکیل شد و به مدت ۱۵ ساعت و تا ۷:۳۰ صبح امروز ادامه پیدا کرد.

 وی افزود: در نهایت با توافق اعضا شورای عالی کار مبلغ حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای سال آینده ۵۷.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در ادامه با اعلام این که  بن خانواده با ۲۵۰ هزار تومان افزایش از ۶۰۰ هزار تومان به ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن کارگری نیز از ۴۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد،  اضافه کرد: همچنین پایه سنواتی کارگران با یک سال سابقه کار  ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد و سایر سطوح مزدی کارگران ۳۸ درصد به اضافه ماهیانه ۵۵۱ هزار تومان افزایش یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید