227523

پوتین دستور داد معادن زغال سنگ حادثه خیز تعطیل شوند

دنیای معدن: رئیس‌جمهور روسیه به دولت این کشور دستور داد تا تعطیلی معادن زغال‌سنگ حادثه خیز را به طور مداوم در دستور کار داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس فهرست دستورالعمل‌های ریاست‌جمهوری روسیه که روز دوشنبه توسط کرملین منتشر شد، پس از نشستی درباره وضعیت منطقه کوزباس در سیبری، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور به دولت دستور داد تا تعطیلی معادن زغال‌سنگ حادثه خیز را به طور مداوم در دستور کار داشته باشد.

این نشست در ماه دسامبر و به دنبال حادثه ای در معدن زغال سنگ Listvyazhnaya در منطقه Kemerovo در ماه نوامبر برگزار شد که منجر به کشته شدن 51 نفر از جمله 5 امدادگر شد.

بر اساس این گزارش، دو پرونده جنایی به دلیل نقض الزامات ایمنی صنعتی و سهل انگاری که منجر به مرگ معدنچیان شد، تشکیل شده است.

   در سند منتشر شده توسط کاخ کرملین آمده است که اتخاذ تدابیرلازم (پس از گفتگو با اتحادیه‌های کارگری و سایر سازمان‌های ذی‌ربط) برای تعطیلی مستمر معادن زغال‌سنگ حادثه خیز (با در نظر گرفتن و تحلیل پیامدهای این تعطیلی برای اقتصاد و حوزه اجتماعی) ضروری است.

بر اساس این سند، به دولت روسیه نیز دستور داده شده است تا مسائلی را تا اول ماه مه سال جاری میلادی برای افزایش ایمنی معدن و بهبود شرایط کار در معادن زغال سنگ بررسی کند.

دولت روسیه باید در صورت لزوم (پس از مشخص شدن نتایج گفتگو با اتحادیه‌های کارگری و سایر سازمان‌های ذی‌ربط) اقداماتی را برای بهبود شرایط کار در حوزه صنعت زغال‌سنگ، افزایش ایمنی کار معدن و کاهش میزان حوادث و آسیب‌های روانی در این منطقه اتخاذ کند.

ماه گذشته در حادثه انفجار گاز متان در معدن زغال سنگ Listvyazhnaya در منطقه سیبری، بیش از 60 نفر نیز دچار جراحت شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید