240766

بازار طلای جهانی رکوردار خواهد شد؟

دنیای معدن: با کاهش ۱.۵ درصدی فروش مسکن در ایالات‌متحده در دسامبر، قیمت طلا به بالای ۱۹۲۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بر اساس آخرین گزارش انجمن ملی مشاوران املاک (NAR)، قیمت طلا، در حالی که از بالاترین سطح ۹ ماهه خود کاهش یافته است، پس از کاهش دیگری در فروش مسکن موجود در ایالات‌متحده، رشد ملایمی را حفظ کرده است.

روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، این انجمن گفت که فروش خانه‌های موجود با ۱.۵ درصد کاهش به نرخ فروش ۴.۰۲ میلیون خانه در دسامبر رسید که یازدهمین افت متوالی بازار است. اگرچه فروش خانه تا پایان سال کاهش یافت اما داده‌ها بهتر از حد انتظار بود. اقتصاددانان به دنبال نرخ فروش ۳.۹۵ میلیون بودند.

بازار طلا شاهد واکنش آرام به آخرین داده‌های اقتصادی است و هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

قیمت طلا نسبتاً بالا بود و در اوایل معاملات روز جمعه و پیش از تعطیلی بازارها به بالاترین سطح ۹ ماهه خود دست یافت، در حالی که وضعیت فنی به شدت صعودی و تقاضای ملایم برای پناهگاه امن بود.

بالاترین قیمت کنونی در معاملات آتی طلای کمکس به ۲۰۷۸ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس در مارس ۲۰۲۲ رسید. طلای فوریه آخرین بار با ۶.۵ دلار افزایش به ۱۹۳۰ دلار و ۶۰ سنت و نقره مارس  به ۲۴.۱۰ دلار رسید.

بر اساس گزارش کیتکو، از نظر فنی، گاوهای آتی طلا دارای مزیت فنی کلی در کوتاه‌مدت هستند. قیمت‌ها در یک روند صعودی ۲.۵ ماهه قرار دارند. هدف صعودی بعدی قیمت بولز این است که در معاملات آتی فوریه بالاتر از مقاومت در ۲۰۰۰ دلار بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از پشتیبانی فنی قوی در ۱۸۷۰ دلار برساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید