234441

دلار خودی نشان داد و طلا کاهش یافت

دنیای معدن: قیمت طلای جهانی امروز پنج‌شنبه کاهش یافت زیرا پس از افزایش گسترده نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده باعث کاهش ارزش دلار در جلسه قبل شد و دلار اندکی بهبود یافت.

به گزارش دنیای معدن، قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲ درصد کاهش به ۱۸۳۲ دلار و ۵۰ سنت رسید، در حالی‌که قیمت طلای آمریکا با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۸۳۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا، گفت که موارد مغایر حمایت از تقاضای بالقوه امن و خرید پوشش تورمی در مقابل فشار ناشی از رژیم نرخ بهره بالاتر، قیمت طلا را متعادل نگه می‌دارد.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره را تصویب کرد که بزرگ‌ترین افزایش آن در بیش از ربع قرن گذشته است تا از افزایش تورم جلوگیری کند و رشد اقتصادی را کاهش دهد.

مک کارتی گفت: طلا برای هفته‌هاست که محدود شده و در حال حاضر برای معامله‌گران یک مشکل واقعی است که بفهمند دقیقا چه چیزی طلا را از این محدوده خارج می‌کند. روند صعودی دلار چشم‌انداز محتاطانه‌ای را برای طلا نشان داد. نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد.

خبر فدرال رزرو باعث کاهش بازده اوراق قرضه با تاریخ طولانی‌تر دولت آمریکا شد و دلار را به بالاترین سطح دو دهه کاهش داد که باعث شد طلا در جلسه قبل ۱.۹ درصد افزایش یابد.

در همین حال، سهام آسیایی امروز پنج‌شنبه افزایش یافت. برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central گفت، با این حال، سرمایه‌گذاران کلیدی با موقعیت‌های بزرگ در طلا، می‌دانند که چشم‌انداز اقتصادی همچنان چالش‌برانگیز است و همچنان ترجیح می‌دهند که شمش را به عنوان یک دارایی امن نگه دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۶۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰ دلار و ۹۸ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید