236851

سکه و طلا ارزان‌تر شد

دنیای معدن: طبق تحلیل نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در سایه کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی که به دنبال اخبار مثبت سیاسی- اقتصادی شکل گرفته و همچنین سیر نزولی قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی هم کاهشی شده است، بگونه‌ای در آخرین معاملات هفته، سکه بطور متوسط ۳۲۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۲۵ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ارزان‌تر شده‌اند.

به گزارش دنیای معدن، محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگویی، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا مجدد سیر نزولی داشت و به کانال ۱۶۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. در این هفته بطور متوسط ۴۴ دلار کاهش قیمت اونس جهانی را داشتیم. این در حالی بود که نرخ ارز در داخل نیز تحت تاثیر مذاکرات برجامی، کاهشی طی شده است؛ البته در اواسط هفته کمی با افزایش همراه بود اما مجدد در پایان هفته کاهش یافت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در مجموع قیمت سکه و طلا در این هفته کاهشی بود و همانطور که اشاره شد، این هفته بطور متوسط ۴۴ دلار اونس جهانی طلا را داشتیم و نرخ ارز نیز حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. اواسط هفته نرخ ارز به کانال ۳۰ هزار تومان هم صعود پیدا کرد اما مجدد در روز پایانی هفته به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت. 

وی در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته (پنجشبه ۹ شهریور ماه) بازار سکه و طلا و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نیز با ۳۲۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۳ میلیون ۷۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی، چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز پنجشنبه قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، در پایان هفته سه میلیون تومان دادوستد شدند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت هر مثقال طلای آب شده هم با نوسانات معمول هفتگی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، به پنج میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات روز گذشته به یک میلیون و ۲۵۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد. 

کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت حباب سکه نیز تصریح کرد: کاهش قیمت‌ها سبب شد که حباب انواع قطعات سکه نیز کاهشی شوند؛ بطوریکه حباب سکه تمام طرح جدید (که مبنای حباب سکه است) با حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش، در حال حاضر در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد. در مجموع می‌توان گفت بازار در یک هفته اخیر بازار آرام و با ثباتی بوده و قیمت‌ها سیر نزولی داشته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آینده نیز همچنان آرامش بازار، ثبات قیمت و احتمالا کمی کاهش بیشتر ادامه‌دار باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید