238959

آغاز مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع سیمان

دنیای معدن-مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: هم اکنون ۷۰ درصد سوخت تحویلی به نیروگاه های کشور گازطبیعی است و ۳۰ درصد از سوختی که نیروگاه ها مصرف می کنند از سوخت مایع تأمین می شود؛ به جز صنعت سیمان، در سایر صنایع هنوز هیچ محدودیتی در مصرف گاز اعمال نشده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: با سرد شدن هوا در کشور، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری با سرعت در حال افزایش است؛ به طوری که مصرف گاز در این بخش ها نسبت به 10 روز پیش، 1.5 برابر شده است.

وی افزود: با استفاده از ذخایر گاز در خطوط و استفاده از سوخت جایگزین در نیروگاه ها و کارخانجات سیمان، میزان افزایش در بخش خانگی را پوشش داده ایم.

جولایی با اشاره به پیش بینی کاهش بیشتر دما در هفته آینده، گفت: درحال حاضر مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به 460 میلیون مترمکعب در روز رسیده که پیش بینی می کنیم با کاهش دما در هفته آینده، این رقم به 500 میلیون مترمکعب در روز برسد.

وی ادامه داد: هم اکنون 70 درصد سوخت تحویلی به نیروگاه های کشور گازطبیعی است و 30 درصد از سوختی که نیروگاه ها مصرف می کنند، از سوخت مایع تأمین می شود؛ به جز صنعت سیمان، در سایر صنایع هنوز هیچ محدودیتی در مصرف گاز اعمال نشده و فقط برای کارخانجات سیمان، استفاده از سوخت جایگزین (سوخت مایع) در دستور کار قرار گرفته است.

گاز بیش از یک میلیون مشترک رایگان شد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص میزان ناترازی گاز در زمستان امسال گفت: اگر دمای هوا و میزان مصرف مثل سال گذشته باشد، حدود 200 تا 250 میلیون مترمکعب در روز کسری یا ناترازی گاز خواهیم داشت.

وی افزود: انتظار این است که مشترکان هم در مصرف گاز و هم در مصرف برق صرفه جویی کنند، اگر میزان مدیریت مصرف و صرفه جویی از سوی مردم به 20 درصد برسد، هیچ مشکلی در تأمین گاز زمستانه نخواهیم داشت و زمستان امسال را با وجود ناترازی، بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید