224971

سیمان دوباره گران می شود؟

دنیای معدن: رئیس انجمن صنعت سیمان گفت: در ۱۷ کارخانه از ۷۷ کارخانه سیمان، قطعی گاز داریم یا سهمیه را به شدت کاهش دادند. اگر تولید سیمان به علت قطع گاز، کاهش یابد قیمت آن افزایش می یابد. همچنین اکنون به علت تامین نکردن سوخت نیروگاه ها، اخطار قطعی برق را نیز داده اند.

به گزارش دنیای معدن، با اعلام اینکه گاز برخی کارخانه های سیمان قطع شد، گفت: فعلا همه کارخانه های سیمان فعال هستند و قطعی تولید نداریم.

به گزارش دنیای معدن، سید حامد عسگری با بیان اینکه از پانزدهم آبان، تعدادی از کارخانجات سیمان، محدودیت بسیار شدیدی برای دریافت سهمیه گاز داشتند، افزود: البته صنعت سیمان تدابیری برای استفاده از سوخت های جایگزین داشت اما مخازن ذخیره صنایع سیمان برای استفاده از مازوت، معمولاً بیشتر از ۱۵ روز نیست و سهمیه برخی از کارخانه ها به انتها رسیده است.

او ادامه داد: احتمال اینکه در آینده نزدیک دچار توقف تولید شویم زیاد است و احتمالاً از چند روز آینده این توقف تولید در برخی از کارخانه ها اتفاق بیفتد.

وی گفت: اکنون در ۱۷ کارخانه از ۷۷ کارخانه، قطعی گاز داریم یا سهمیه را به شدت کاهش دادند.

عسگری افزود: در شرایط بحرانی، مشکل حمل و نقل مازوت را داریم و ناوگان حمل و نقل، پاسخگوی نیاز کارخانه ها نیست.

رئیس انجمن صنعت سیمان اضافه کرد: زمانی که تولید سیمان به علت قطع گاز، کاهش یابد قیمت آن افزایش می یابد.

وی گفت: در تابستان, برق کارخانه ها قطع شد و تحت فشار قرار گرفتند و اکنون به علت تامین نکردن سوخت نیروگاه ها، اخطار قطعی برق را نیز داده اند.

عسگری افزود: با وزارت نفت جلسات خوبی داشتیم.

رئیس انجمن صنعت سیمان گفت: گاز مصرفی برخی از کارخانه ها قطع شده است و از سوخت های جایگزین استفاده می کنند؛ البته ممکن است ذخایر این سوخت های جایگزین به پایان برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید