238467

تولید یک میلیون تن مس تا ۶ سال آینده/ ما مسئول دوره خود هستیم

دنیای معدن: وزیر صمت در بخش دوم سخنان خود در جلسه استیضاح با بیان اینکه ما باید مسئولان قبلی را در مورد عدم توجه به مس بازخواست کنیم، گفت: برنامه داریم در ۶ سال آینده یک میلیون تن مس تولید کنیم.

به گزارش دنیای معدن، سید رضا فاطمی امین امروز در بخش دوم سخنان خود در جلسه استیضاح خود با بیان اینکه استیضاح حق نمایندگان مجلس است و ما باید به مردم و به نمایندگی از مردم به شما پاسخگو باشیم، اظهار کرد: من از استیضاح کنندگان تشکر می کنم نکات را مطرح کردند که مسائل خوبی را باز می کند، البته برخی از مسائل جزئی بود؛ ۱۰ میلیون تن ورق نیاز داریم که ۸ میلیون تن تولید می شود و مابقی باید وارد شود.

وزیر صمت افزود: دوره مسئولیت ما از شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد و وضعیت قیمت ها هم مشخص است؛ الان قیمت سیمان نصف قیمت در شهریور ۱۴۰۰ است؛ چهل سال پیش شاید سیمان ۱,۰۰۰ تومان باشد اما ما فقط پاسخگوی دوره خود هستیم.

وی ادامه داد: در مورد درج قیمت تولیدکننده هم باید اشاره کنم که مخبر (معاون اول رئیس جمهوری) دستور دادند که درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده همزمان اجرا شود که طرح موفقی هم بود.

فاطمی امین به انتقاد یکی از نمایندگان در مورد ایجاد شهرک های جدید اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک مصوبه دولت می خواهد و به تشخیص من نیست و من فقط پیشنهاد می دهیم اما خبر خوبی است که ۶۰۰۰ هکتار زمین اضافه کردیم که برخی توسعه زمین های قبلی و برخی ایجاد زمین های جدید است؛ آقای سیاهکلی به نفع من صحبت کرد و مخالفت ایشان در واقع موافقت بود.

وزیر صمت به وضعیت فولاد و مس اشاره کرد و افزود: یک تن فولاد یک میلیون تومان و یک تن مس ۲۰۰ هزار تومان است؛ ما باید مسئولان قبلی را در مورد عدم توجه به مس بازخواست کنیم. ما ۷ درصد ذخایر مس دنیا را داریم. سودآوری در حوزه ۳۷ درصد است اما سودآوری در حوزه مس بیش از صد در صد است که یک غفلت تاریخی از این حوزه داشتیم که برای بهبود اوضاع برنامه ریزی کرده ایم؛ الان ۲۸۰ هزار تن تولید مس داریم که برنامه داریم در ۶ سال آینده به یک میلیون تن برسد.

وی به وضعیت سامانه ها و آمار و اطلاعات اشاره کرد و گفت: ۲ هزار شاخص را در سامانه پایش تعریف کردیم که ۵۰ درصد کار جلو رفته و تا دو ماه دیگر تمام می شود؛ این سامانه یک اتاق رصد است که قبل از رخ دادن رویداد، متوجه آن می شویم زیرا اساس این است که ۳ ماه قبل باید از رویدادها مطلع باشیم. این سامانه پایش که نصف شاخص هایش آماده شده کار بزرگی است که مدیریت صنعت را بهبود می بخشد.مهر

 

دیدگاهتان را بنویسید