235281

خیز استرالیای جنوبی، برای رهبری جهانی در سرمایه گذاری نوآورانه/ احداث کارخانه سیمان سبز در استرالیای جنوبی برای کاهش گازهای گلخانه ای

دنیای معدن: کارخانه سیمان سبز در استرالیای جنوبی به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای احداث خواهد شد. مقامات استرالیا اعلام کرده اند که در نظر دارند رهبری جهانی در جذب سرمایه برای انرژی های تجدیدپذیر را برعهده گیرند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از (ایمیدرو)، به نقل از وب سایت InDAILY کارخانه سیمان سبز با 125 میلیون دلار سرمایه گذاری به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در استرالیای جنوبی احداث خواهد شد. حدود 20 میلیون دلار از سرمایه ساخت این کارخانه از محل بودجه دولت فدرال در برنامه کاهش انتشار سالانه تا 300 هزار تن دی اکسید کربن (در برنامه توسعه به یک میلیون تن خواهد رسید) تامین شده است.

شرکت Hallett Group به عنوان مجری این پروژه از فناوری موجود برای تولید مواد تکمیلی استفاده خواهد کرد که می تواند جایگزین بیش از 50 درصد از سیمان سنتی مبتنی بر کلینکر با انتشار بالا شود. عملیات اولیه تولید در پورت آگوستا با اشتغالزایی 50 نفر صورت خواهد گرفت. همچنین مرکز واردات، صادرات و توزیع جداگانه ای نیز در بندر آدلاید در حال ساخت است.

کین سالزبری مدیراجرایی گروه هالت در این خصوص گفت: این پروژه جایگزین واردات مواد تکمیلی خواهد شد و دسترسی مطمئن استرالیا به سیمان سبز در آینده را به همراه خواهد داشت.

همچنین این امر پایداری قابل توجه، اشتغالزایی و منافع مالی در سطح وسیعی از سهامداران و کسب و کارهای محلی و ملی را به دنبال خواهد داشت.

این شرکت در نظر دارد با ذخایر مواد موجود و روند مداوم تولید حداقل 30 میلیون تن مواد تکمیلی را طی 20 سال آینده به بازار عرضه کند. این امر به کاهش سالانه استفاده 12 میلیون تن سیمان مبتنی بر کلینکر با انتشار دی اکسید بالا در بازار استرالیا کمک خواهد کرد.

استرالیای جنوبی به دنبال رهبری استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

این در حالی است که وزیر انرژی و معدن استرالیای جنوبی،تام کوتسانتونیس نیز در مورد این پروژه اعلام کرد: این پروژه منجر به ایجاد جذابیت در استرالیای جنوبی برای سرمایه گذارانی خواهد شد که تمایل به دنبال کردن فناوری های با آلایندگی پایین دارند.

وی افزود: ساخت خانه ها و شهرها با استفاده از مواد با آلایندگی پایین و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نوعی سرمایه گذاری نوآورانه است که دولت قصد دارد با حفظ شهرت استرالیای جنوبی، برای رهبری جهانی در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر آن را جذب کند.

این در حالی است که مارک پیکارد، مالک گروه هالت اعلام کرد که ورود جسورانه این شرکت به تولید سیمان سبز، ساختار قدیمی بازار سیمان در استرالیا را به چالش کشیده که منجر به نوآروی ها و توسعه بیشتر فرصت ها برای این گروه و مصرف کنندگان سیمان خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید