233889

حمایت از صنعت سیمان خراسان رضوی با رویکرد کمک به کاهش قیمت تمام شده

دنیای معدن: رئیس سازمان صمت خراسان رضوی ضمن بازدید از کارخانه سیمان مشهد و در نشست با هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری شرکت های سیمان شرق، گفت: حمایت از تولید را در صنعت سیمان با رویکرد کمک به کاهش قیمت تمام شده و با همکاری دستگاه های ذی ربط به ویژه شرکت های تأمین کننده انرژی گاز، پخش فرآورده های نفتی، برق و آب دنبال خواهیم کرد.

به گزارش دنیای معدن، امیررضا رجبی در ادامه با اشاره به نقش هزینه حمل ونقل در قیمت تمام شده، افزود: در این زمینه نیز به دنبال راه کارهای کاهش هزینه حمل ونقل هستیم.

وی خراسان رضوی را یکی از قطب های تولید و صادرات سیمان کشور برشمرد و ادامه داد: اکنون هفت کارخانه سیمان با ظرفیت 8/2 میلیون تن و هزار و 506 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فعال هستند و در سال گذشته 556 هزار تن سیمان به ارزش 16 میلیون دلار از مبادی خروجی استان به کشورهای آسیای میانه و افغانستان صادرشده است.

گفتنی است در این بازدید، توضیحات لازم پیرامون تاریخچه فعالیت و تبدیل شدن کارخانه سیمان مشهد به گروه سرمایه گذاری سیمان شرق که اکنون دارای معادن غنی تأمین مواد اولیه تولید، شرکت های تولید سیمان پرتلند، سیمان سفید، فرآورده های بتنی، شن شویی، آهک و همچنین حمل ونقل است؛ توسط مدیران ارشد گروه ارائه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید