234130

مدیریت پایدار انرژی؛ راهبردی برای حمایت از تولیدکنندگان/ سیمان و فولاد گران نمی شود

دنیای معدن: معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت ضمن تاکید بر مدیریت پایدار انرژی در فصل تابستان گفت: خوشبختانه در سال جاری قطعی برق به مانند سال گذشته مانعی برای کاهش عرضه فولاد وسیمان و تبع آن گرانی این محصولات نخواهد بود.

به گزارش دنیای معدن «مهدی نیازی» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در گفتگویی پیرامون چالش قطعی برق واحد های تولیدی سیمان و فولاد در تابستان و به دنبال آن افزایش قیمت این محصولات استراتژیک اظهار داشت: قطعا دو محصول سیمان و فولاد در طول ماه های آینده افزایش قیمت نخواهد داشت چرا که هر گونه تغییر قیمت در این کالا ها مستلزم تحقق شرایط و مولفه های دیگری به جز قطعی برق خواهد بود.

 

معاون وزیر صمت افزود: در حال حاضر برنامه های وزارت صمت به گونه ای تنظیم و تدوین شده است که پایداری تولید محصولات مهمی همچون فولاد و سیمان به نحوی باشد که عرضه این کالا در بازار با چالش جدی مواجه نشود و از آن بی برنامگی در قطعی برق خارج شویم.

 

وی در تشریح سیاست های این وزارتخانه در مدیریت انرژی واحد های صنعتی گفت: با توجه به حاد بودن این مسئله، وزارت صمت در نظر دارد محدودیت های موجود در توزیع انرژی واحد های تولیدی را منطبق با دوره های کاهش فعالیت بنگاه اقتصادی از جمله تعطیلات تابستانی مدیریت کند؛ در صورت تشدید این مسئله قطعی برق واحد های تولیدی به صورت از قبل تعیین شده صورت بپذیرد. مطمئنا این رویکرد باعث می شود پایداری جریان انرزی را در سایر بخش های اقتصادی داشته باشیم.بازارنیوز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید