229662

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سیمان هرمزگان

دنیای معدن: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمزگان در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰، با حضور سهامداران حقیقی، نمایندگان سهامداران حقوقی، نمایندگان شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس شرکت در سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، در ابتدای این جلسه، گزارشی از اهم فعالیت‌های بخش‌های مدیریت کارخانه، معاونت بازرگانی و توسعه بازار و معاونت اجرایی در کلیپ تصویری برای حاضران در جلسه ارائه شد. سپس هیات رئیسه مجمع به ریاست محمد اسدی، عذرا بیانی ناظر اول، غزاله تیما ناظر دوم، مهدی باشتی مدیرعامل و منشی جلسه، خزایی نماینده موسسه حسابرسی شاخص اندیشان و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد.

در ادامه گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی یاد شده به هیات رئیسه و حاضران در جلسه حضوری و آنلاین ارائه شد.

طبق گزارش معاونت مالی و اقتصادی شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰، سود خالص شرکت سیمان هرمزگان ۱.۸۰۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی گذشته ۵ درصد و سود عملیاتی شرکت، مبلغ ۱.۷۰۸ میلیارد ریال بوده که این عدد نسبت به سال مالی گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

 ثبات در تولید سیمان هرمزگان

در سال مالی ۱۴۰۰، با وجود محدودیت‌های ناشی از ممنوعیت صادرات، محدودیت در تامین قطعات یدکی به‌واسطه تحریم‌ها، قطعی‌های برق و دیگر مشکلات، این شرکت توانسته ۲ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی خود و ۳ درصد بیشتر از سال مالی قبل کلینکر تولید کند.

طبق گزارش معاونت بازرگانی و توسعه بازار، شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰، مبلغ ۵.۲۳۹ میلیارد ریال شامل ۱.۵۷۶.۰۰۰ تن انواع سیمان پاکت و فله در بازارهای داخلی به فروش رساند که این مبلغ نسبت به سال مالی گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. در بخش صادرات نیز ۲۷۷هزار تن صادرات سیمان و کلینکر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، جنوب آسیا و آفریقا به فروش رسانده و توانسته است در مجموع فروش، رتبه هفتم را در میان کل شرکت‌های سیمانی بورسی طی ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۰ به خود اختصاص دهد. (لازم به ذکر است شرکت‌های رتبه اول تا ششم در این رده‌بندی، ظرفیت‌های تولیدی به مراتب بالاتر از سیمان هرمزگان داشته‌اند.)

در ادامه جلسه، پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ توسط نماینده موسسه حسابرسی شاخص‌اندیشان، این گزارش به تصویب سهامداران رسید.

تقسیم سود ۱۲۰۰ ریالی برای سهرمز

همچنین در این جلسه ضمن تصویب صورت‌‌های مالی، سهامداران تقسیم سود نقدی ۱۲۰۰ ریال به ازای هر سهم را نیز تصویب کردند. در این جلسه، موسسه حسابرسی شاخص‌اندیشان به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی و خدمات مالی شهود امین، به عنوان حسابرس و بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمزگان به علت شیوع بیماری کرونا با حضور جمعی از سهامداران حقیقی و حقوقی در محل جلسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد و سایر سهامداران نیز امکان مشاهده و اظهارنظر و سوال از طریق سامانه برخط را داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید