239472

تبدل صدای انسان به سنگ های قیمتی

دنیای معدن: هنرمندی به نام «هری یف» روی پروژه ای کار می کند تا صدای کسانی را که دوستشان داریم به اشیای دیجیتال و فیزیکی تبدیل کند.ا

به گزارش دنیای معدن، هنرمندی به نام «هری یف» روی پروژه ای کار می کند تا صدای کسانی را که دوستشان داریم به اشیای دیجیتال و فیزیکی تبدیل کند.این پروژه «VOICE GEMS» نام دارد و پس از ضبط صدای افراد، طول موج های منحصربه فرد آن را در قالب مجسمه سازی دیجیتال نشان می دهد. دیدن سنگ های قیمتی دیجیتالی به دست آمده باورنکردنی است. بلافاصله زیبایی پیچیده آن ها آشکار می شود، اما عمق داستان پشت آن ها چیزی است که در ذهن می ماند.یف می گوید: «به طور معمول یک صدا یا یک بیان صوتی مانند دود است، می آید و می رود. این ایده که یک صدا را می توان به عنوان چیزی استاتیک نشان داد، نشان دهنده فلسفه و اعتقاد من به این است که تک تک بیان های صوتی چیزی وجه هستند.»

او می گوید: «موسیقی بیان شما بخش بزرگی از وجود شماست. بخش بزرگی از هویت و روابط ما و همچنین عمیق ترین حواس خود را می توان در اطلاعات صدای ما یافت.» VOICE GEMS در چندین نمایشگاه هنری معتبر به نمایش گذاشته شده است. از جمله صدا های جمع آوری شده، صدای سر جف هرست است که در فینال جام جهانی ۱۹۶۶ هت تریک کرد و موجبات قهرمانی انگلستان را پدید آورد. او می خواست خاطره آن روز را حفظ کند، زیرا بسیاری از اعضای تیمش هم اکنون مرده اند و او علاقه مند به حفظ این خاطره برای ایجاد شکل جدیدی از میراث بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید