228778

مهدوی: هدف‌گذاری تیم ملی باید صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدواریم و انتظار داریم بدون اینکه فشاری روی بازیکنان باشد، در این دوره از جام جهانی با تیم خوبی که داریم بتوانیم از گروهمان یک گام جلوتر برویم.

به گزارش دنیای معدن محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و صعود زودهنگام به جام جهانی اظهار داشت: بازی خوبی بود، از لحاظ تاکتیکی با اینکه برخی بازیکنان تیم ملی صبح به اردو ملحق شده بودند، اما با درایت کادرفنی توانستیم به برتری برسیم. شانس آوردیم که تیم عراق فوتبال بازی کرد و روی به ضد فوتبال نیاورد.

وی ادامه داد: در شروع بازی، عراق برتری خاصی نسبت به ما داشت، اما رفته رفته با هماهنگ شدن بازیکنان و همچنین انگیزه بالای آنها برای رسیدن به برد و صعود به جام جهانی، عراق را مجبور کردیم در زمین خودش دفاع کند. بی شک ستاره عراق گلر آنها بود که توانست چند موقعیت خوب را از ما بگیرد. اما در نیمه دوم توانستیم روی عملکرد خوب طارمی به گل برسیم. تمام بازی دست ما بود، به طوری که دو بار هم تیر دروازه حریف را به لرزه در آوردیم. بازی باکیفیتی شاهد بودیم.

*نباید بازی با امارات را تشریفاتی تصور کنیم

مهدوی در مورد گلزنی طارمی گفت: به نظرم باید برای کسی که در فاصله چند ساعت به بازی به تیم اضافه می‌شود و بدون ریکاوری بازی می‌کند ایستاده دست زد. او گل زیبایی زد چرا که خود فوتبالی ها می‌دانند ریکاوری نکردن برای فوتبالیست سم است. بی دلیل نیست او در تیم خودش جزو ستاره هاست و به خوبی توانست کیفیت بالای خود را نشان دهد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال درباره بازی شاگردان اسکوچیچ با امارات تصریح کرد: با وجود صعود به جام‌جهانی باید تلاش کنیم در ادامه بازی‌ها امتیازات لازم را بگیریم تا بتوانیم رنکینگ خودمان را در فیفا برای قرار گرفتن در سید بهتر جام جهانی ارتقا دهیم. امارات هم مانند هر تیم دیگری نقاط ضعف و قوتی دارد همانطور که ما هم دارای نقاط قوتی هستیم. نباید چون‌صعود کرده‌ایم، بازی را تشریفاتی تصور کنیم بلکه باید با تمام توان مانند بازی‌های گذشته ظاهر شویم. بی‌دلیل نیست بازیکنان ایران در آسیا حرف اول را می‌زنند.

*باید زمینه بازی با تیم‌های مطرح اروپایی فراهم‌ شود

مهدوی درباره اینکه چه تدارکاتی باید برای موفقیت در جام‌جهانی برای تیم ملی فراهم شود، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه در زمان خوبی به جام‌جهانی رفته‌ایم باید تدارکات کاملاً وسیعی برای تیم ملی فراهم شود. مسئولان باید برای تیم ملی بازی با تیم‌های مطرح اروپایی فراهم‌ کنند.

وی خاطرنشان کرد: واقعاً بازیکنان خیلی خوبی داریم؛ به خصوص آنهایی که خارج از کشور هستند که در صعود ما تأثیر خیلی بیشتری نسبت به دیگر مجموعه‌ها داشتند. در کنار آن هم کادرفنی زحمت کشیدند. بچه‌های ایرانی نشان دادند کارهای سخت را راحت‌تر انجام می‌‌دهند و اگر بخواهند برایشان هیچ کاری نشدنی نیست. امیدواریم و انتظار داریم بدون اینکه فشاری روی بازیکنان باشد، در این دوره از جام جهانی با تیم خوبی که داریم بتوانیم از گروهمان یک گام جلوتر برویم. هدف‌گذاری تیم ملی باید صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشد چون در بین همه تیم‌ها تیم ما سرتر است و پتانسیل این کار را داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید