240312

مدیرعامل سیمیدکو در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

با کمبود انرژی و گاز شرکت سیمیدکو بیش از یک سوم تولید خود را از دست داده است

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیرسناباد ( سیمیدکو) گفت: این شرکت به علت کمبود گاز بیش از یک سوم تولید خود را امسال از دست داده است.

«محمد مدنی فر» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن افزود: گاز یکی از ضروریات فعالیت شرکت های فولادی است و هم اکنون عرضه گاز تمام واحدهای گندله سازی در منطقه سنگان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای گندله سازی در سنگان مصرف گاز زیادی ندارند، تصریح کرد:  شاید مصرف گاز در منطقه سنگان به ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت هم نرسد، یعنی کمتر از یک واحد احیاء مصرف گاز دارند، اما متاسفانه گاز واحدهای صنعتی و فولادی در این منطقه قطع و یا بسیار کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد اظهارداشت: این وضعیت سبب شده که امسال مجموعه سناباد نزدیک به ۴۰ درصد از تولید خود را از دست داده است، زیرا پیش از این نیز از خرداد تا شهریور ماه سال جاری با قطعی برق مواجه شدیم.

مدنی فر یادآورشد: در زمستان ما شاهد قطعی گاز گندله سازی ها هستیم و در تابستان قطعی برق داشتیم و از ۱۵ آذرماه سال جاری با قطع گاز، تولید واحدهای صنعتی گندله سازی ها متوقف شده است.

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما این است که با توجه به قطعی گاز ۴۰ درصد تولید خود را در گندله سازی از دست بدهیم، افزود: این در حالی است که تمام سرمایه گذاری ها در منطقه سنگان و کشور در صنایع معدنی و فولادی بر اساس تامین انرژی انجام شده است.

مدنی فر یاداورشد: با توجه به مزیت های انرژی در کشور در حوزه صنایع معدنی و فولادی سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام شده است و سرمایه‌گذاران بر اساس این مزیت در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند.

مدیرعامل شرکت سیمیدکو افزود: در زمینه کمبود برق در مجموعه سناباد به طرف ساخت نیروگاه برق رفتیم و با تکمیل نیروگاه به دنبال تولید برق مورد نیاز خود هستیم.

وی در خصوص تامین آب این مجموعه صنعتی گفت: در زمینه تامین آب به دنبال این هستیم که با جمع آوری پسابهای شهرستان خواف، بتوانیم آب مورد نیاز خود را از این محل تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد افزود: با توجه به شرایطی که به وجود آمده است باید در خصوص تامین گاز فولاد سازان در حوزه LNG و یا CNG   فکر اساسی شود و تنها راه ما در این زمینه همکاری فولادسازان و دولت است تا با همکاری هم بتوانند گاز مورد نیاز واحدهای بزرگ صنعتی و فولادی را تامین کنند.

مدیرعامل سیمیدکو تاکید کرد: ما به عنوان یک فعال در حوزه فولاد کشور آنچنان مصرف گاز نداریم با این شرایط بیش از یک سوم تولید خود را امسال از دست داده ایم.

مدنی فر بیان کرد: برای جلوگیری از قطعی گاز ما مجبور هستیم با تعامل با شرکت های منطقه کنسرسیومی را تشکیل دهیم تا با ارائه راهکارهای مناسب در منطقه سنگان شاهد قطعی گاز نباشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید