239540

شرکت سنگ آهن مرکزی در ردیف شرکت‌های دانش بنیان کشور

دنیای معدن: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق گفت: بیش از ۵۰ طرح دانش بنیان در دست بررسی است که با تجاری سازی آن‌ها، این شرکت در ردیف‌های اصلی شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

به گزارش دنیای معدن، مجتبی حمیدیان افزود: یکی از دسته بندی‌های ما در حوزه دانش بنیان اینست که بتوانیم سودآوری ملموس و جدی در صنعت ایجاد کنیم و ما تنها با یک فقره پروژه دانش بنیان فعالمان، ۱۸۰ میلیارد تومان بهینگی ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: در طرح دیگری که مشترک با یکی از شرکت‌های داخلی است، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خرید داخلی ایجاد کرده‌ایم. اعداد و ارقام حوزه دانش بنیان و فعالیت‌های تولید داخل، خیلی بالاتر از این ارقام، در حوزه صنعت فولاد می‌شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن گفت: یکی از اصول جدی شرکت، توسعه حوزه‌های دانش بنیان در شرکت برای ایجاد ارزش افزوده بالا است که این سیاست را از چند مسیر دنبال می‌کنیم و یکی از آن‌ها، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت و معدن و فولاد است.

وی ادامه داد: مسیر دیگر شناسایی مجموعه‌ها و فعالیت‌های داخل شرکت و نخبگانی است که در شرکت درحال فعالیت هستند و مسیر سوم نیز ارائه نیاز‌ها و مشکلات و مسائل فناورانه و حل آن توسط سایر فناورانی که در کشور هستند.

حمیدیان خاطرنشان کرد: درباره مسیر دوم فعالیت‌های مختلفی داشتیم و در سه تا فعالیتی که انجام شده، دستگاه‌هایی ساخته شده است که هم کیفیت هم سرعت هم ارزش افزوده‌های مختلفی را در حوزه‌های بخش آزمایشگاهی ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی اظهار داشت: در یک مورد ما نمونه گیری بنتونیت از مواد اولیه گندله سازی را از ۱۸ ساعت به سه ساعت کاهش دادیم که در حال تجاری سازی و ارائه آن به سایر شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستیم که این مقاله در سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱ عرضه و تقدیر شد.

وی تصریح کرد: اسپاتول برقی طراحی شده است که عمل نمونه گیری و توزین مواد را با سرعت و دقت بالایی انجام می‌دهد و تمامی قطعات آن ساخت داخل و ایرانی و هزینه آن کمتر از نصف نمونه خارجی است که به دنبال تولید انبوه این دستگاه و عرضه به سایر کارخانجات هستیم.

حمیدیان گفت: طرح دیگر، ترکیب ۲ دستگاه برای خردایش گندله و ترکیب مواد است که معایبی از جمله نشتی مواد که در نمونه‌های قبلی بود، را رفع کرده است و از جمله مزایای دیگر آن عملکرد بهتر و هزینه کمتر (نصف هزینه نمونه قبلی) است.

 

دیدگاهتان را بنویسید