236755

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران:

آینده معادن به هوشمندسازی گره خورده است

دنیای معدن- مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران گفت: هم‌اکنون ما در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم و اقدامات اولیه همچون تجمیع داده، ارزیابی داده، شناسایی‌ها و... صورت گرفته است. در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش دنیای معدن، مجتبی حمیدیان در خصوص وضعیت هوشمندسازی معادن اظهار کرد: موج ICT که در دنیا توسعه پیدا کرد، با اندکی تاخیر به ایران نیز منتقل شد اما ورود ICT در حوزه معادن ایرانی، با تاخیر بیشتری به وقوع پیوست. این درحالی است که حوزه معادن در کشور با نیاز گسترده‌ای نسبت به ICT مواجه است.

وی افزود: درحال حاضر مشکلات و معضلاتی در معادن وجود دارد که تنها راه برطرف نمودن آن‌ها استفاده از تکنیک‌های هوشمند است. حوزه صنعت فولاد روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است و در پی آن نیاز هوشمندسازی معادن نیز افزایش می‌یابد. 

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ما در حال برداشتن اولین گام‌ها در راستای هوشمندسازی معادن هستیم و اقدامات اولیه همچون تجمیع داده،ارزیابی داده،شناسایی‌ها و... صورت گرفته است. در آینده برای اداره کردن معادن، هیچ راهکاری جز هوشمندسازی‌ آن‌ها وجود ندارد.

حمیدیان با اشاره به تاثیر هوشمندسازی معادن در کاهش فروش مواد خام بیان کرد: با هوشمندسازی معادن بخش قابل توجهی از حجم کارها و وظایف مدیران ذی‌ربط کم‌تر شده و فرصت تکمیل زنجیره‌ها و افزایش حوزه‌های ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.به همین دلیل است که هوشمندسازی معادن، پایه اصلی افزایش ارزش افزوده مواد و محصولات معدنی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود هوش مصنوعی در معادن، ما قادر به دریافت پیش‌بینی‌های مختلف در حوزه‌های معدنی خواهیم بود که این مهم در صادرات و توسعه فعالیت‌های صادراتی نیز نقش موثری را ایفا می‌کند. هوشمندسازی معادن همچنین در ایفای سیاست‌های گوناگون در نقاط معدنی کشور و افزایش آمار فروش محصولات معدنی نیز تاثیرگذاری چشمگیری خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت مرکزی سنگ آهن ایران بسیاری از مشکلات معدنی موجود در کشور را ناشی از کمبود اطلاعات کافی در این حوزه دانست و گفت: درحال حاضر، بخش اعظمی از مشکلات معدنی که در کشور وجود دارد از کمبود اطلاعات کافی در این زمینه نشأت می‌گیرد.ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید