238273

مهندس امین زاده دزفولی، مدیر منابع انسانی و امور اجتماعی سیمیدکو مطرح کرد:

مدیریت سرمایه‌های انسانی و امور اجتماعی با رویکرد حفظ کرامت، تعالی و رفاه کارکنان

دنیای معدن – با امعان نظر در سیر تطوّر و تحول علم مدیریت در جهان، می‌توان دریافت که از میان منابع چهارگانه سازمان‌ها (مالی، مواد، تجهیزات، انسانی)، منابع انسانی از اهمیت چندین برابری نسبت به سایر منابع برخوردار بوده و به‌نوعی عنصر حیاتی در استفاده بهینه و بهنگام از سایر منابع است. به‌طوری‌که در توسعه علم مدیریت، نگاه به انسان، از نیروی کار، به منابع‌انسانی و سپس سرمایه‌انسانی، الهام‌بخش اهمیت بیش‌ازپیش این مهم در تمامی سازمان‌ها، فارغ از نوع خدماتی، تجاری، صنعتی و… است.

سازمان‌های پیشرو در جهان دریافته‌اند که توجه بیشتر به مقولۀ سرمایه‌انسانی، موجب افزایش بهره‌وری و در نهایت، افزایش رضایت ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان مرتبط می‌شود. تا آن‌جا که در الگوهای تعالی سازمانی یکی از شاخص‌های اساسی توانمندساز، معیار کارکنان است. درواقع سازمانی می‌تواند به‌عنوان سازمان سرآمد معرفی شود که سرمایه‌هایی شایسته، توانمند، مسئولیت‌پذیر و پویا داشته باشد. رهبران این سازمان‌ها، توانایی رهبری بر قلب‌ها و عالی‌ترین قله‌های ارزش‌های انسانی را، به ارمغان آورده‌اند.

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، به‌عنوان یکی از پیشتازان زنجیره ارزش هلدینگ فولاد خوزستان در راستای رشد و تعالی کارکنان، از طریق ترویج و استقرار الگوهای شایسته‌سالاری و جذب نیروهای متخصص بومی، آموزش، توانمندسازی و ارتقاء انگیزش و نگهداشت مناسب سرمایه‌های انسانی، حرکت می‌کند. در این خصوص گفتگویی با زاوش امین زاده دزفولی، مدیر منابع انسانی و امور اجتماعی سیمیدکو را می‌خوانید.

اساسی‌ترین ارکان منابع انسانی و امور اجتماعی

مدیر منابع انسانی و امور اجتماعی سیمیدکو چشم‌انداز این شرکت در بحث سرمایه‌انسانی را بدین شکل تشریح کرد:

شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد خوزستان است که مدیریت منابع انسانی و امور اجتماعی این شرکت، با رسالت حفظ کرامت‌، تعالی و رفاه کارکنان، در راستای تحقق اهداف شرکت قدم برمی‌دارد. این مدیریت باور دارد که سرمایه‌های انسانی، اساسی‌ترین رکن مدیریت عالیه بوده و تحقق نظام تعالی مدیریت منابع‌انسانی، زمینه‌ساز رشد و بالندگی هرچه بیشتر شرکت خواهد بود. مدیریت منابع انسانی شرکت سیمیدکو، در افق ۵ ساله تلاش خواهد کرد، به متعالی‌ترین سطح مدیریت‌ این سرمایه‌های انسانی ارزشمند دست یابد. برای تحقق این امر مهم و با بهره‌گیری از اغنای علمی و تجارب گروه فولاد خوزستان در پیاده‌سازی فرایندهای خود، استانداردها و الگوهای ارزیابی ملی و بین‌المللی را مستقر خواهد نمود؛ تا با کارکنان توانمند، پویا و رضایت‌مند؛ به تحقق بهره‌وری حداکثری از منظر آنان دست یابد.

برنامه‌های سیمیدکو در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

مهندس امین‌زاده در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱، طراحی و تدوین راهبردها، رویکرد‌ها و برنامه‌های توسعه منابع انسانی، بازمهندسی ساختار تشکیلاتی، طراحی و تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها، مکانیزه‌سازی، هوشمندسازی و در پی آن چابک‌سازی، انضباط‌بخشی به‌نظام منابع‌انسانی، برنامه‌ریزی آموزشی و اقدامات پایه‌ای و زیرساختی صورت گرفت تا زمینه‌ شکل‌گیری پایه‌ها و اساس نظام منابع‌انسانی در شرکت، فراهم آید.

وی افزود: در راستای تحقق برنامه‌های فوق، تاکنون فرایند هوشمندسازی و مکانیزه‌نمودن فرایندهای اداری مانند دریافت گواهی‌اشتغال به کار و درخواست مأموریت داخل کشور، تشکیل حداقل دو کمیته ضروری اعم از کمیته وام ضروری و کمیته انضباط کار براساس دستورالعمل‌های شرکت مادر فولاد خوزستان، تغییر و تحول در نهادینه سازی فرهنگ اموزش، تحقیقات و توسعه منابع انسانی و قدم برداشتن در مسیر دریافت گواهی استاندارد ایزو ۱۰۰۱۵ با گروه‌بندی‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های پایه برای مدیران، رؤسا و سایر رده‌ها، شناسایی و اجرای اولویت‌های ایمنی و بهداشت محیط با خرید فایرتراک، نگهداری فضای سبز و … محقق شده‌اند.

مدیر منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در خصوص برنامه سال آتی شرکت اظهار داشت: چنانچه در چشم‌انداز این مدیریت هم گفته شد، دست یافتن به متعالی‌ترین سطح مدیریت‌ سرمایه‌انسانی با بهره‌گیری از الگوهای موفق داخلی و در درجه دوم خارجی در سال ۱۴۰۲، گسترش دوره‌های آموزش و توانمندسازی، استقرار نظام ارزیابی شایستگی و رشد و ارتقاء بر مبنای آن، استقرار کامل استاندارد ایزو ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع‌انسانی؛ ارزیابی خارجی استاندارد و شرکت در جوایز و رویدادهای ارزیابی ملی و بین‌المللی مدیریت منابع‌انسانی و…، در دستور کار و برنامه‌ها قرار دارد.

سخن پایانی

وی در پایان خاطرنشان کرد: باور داریم، آنچه موجب موفقیت و رشد همه‌جانبه شرکت سیمیدکو می‌شود، بر پایه تلاش تمامی همکاران خدوم شرکت و دلسوزی و تعهد سرمایه‌های انسانی ارزشمند شرکت است؛ بنابراین، هرچه در توان داریم، برای تحقق مدیریت علمی، عدالت‌محوری، تعالی‌بخشی، رشد و افزایش کیفیت زندگی سرمایه‌های انسانی عزیزمان، به کار خواهیم بست.

معدن نامه

دیدگاهتان را بنویسید