235558

معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛

رشد ۱۵ درصدی سود خالص "کچاد" طی ۳ ماه نخست

دنیای معدن: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پایان این دوره ۳ ماهه به سود عملیاتی ۷ هزار میلیارد تومانی رسید و این در صورتی است که نسبت به دوره مشابه رشد ۸ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش دنیای معدن، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گزارش صورت مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) به درآمد عملیاتی ۱۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان رسید، این در صورتی است که طی دوره مشابه سال گذشته این درآمد برابر با ۹ هزار و ۷۵۶ میلیارد تومان شناسایی شد و اکنون افزایش ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.

درآمد عملیاتی که "کچاد" طی این دوره ۳ ماهه به ثبت رساند از بازار‌های داخلی و صادراتی بود، محصولاتی که به فروش رساند «کنسانتره آهن (خشک)، سنگ دانه بندی، گندله، فولاد، آهن اسفنجی، عرضه برق تولیدی (نیروگاه)، آپاتیت» بود، دراین‌بین عمده‌ترین میزان درآمد حاصل‌شده مربوط به کنسانتره آهن (خشک) است که طی این مدت‌زمان ۵ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان درآمدزایی برای "چادرملو" به همراه داشت.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پایان این دوره به سود عملیاتی ۷ هزار میلیارد تومانی رسید و این در صورتی است که نسبت به دوره مشابه رشد ۸ درصدی را تجربه کرده است.

"کچاد" در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال جاری (حسابرسی نشده) به میزان سود خالص ۶ هزار و ۸۹۳ میلیارد تومانی رسید، سود خالصی که این شرکت معدنی در این دوره اعلام کرد توانست افزایش ۱۵ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند، همچنین در ازای هر سهم ۵۷۹ ریال سود خالص شناسایی کرد.

مجموع دارایی‌های غیر جاری و جاری "کچاد" تا پایان خردادماه سال جاری به ۵۷ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۱۷ درصدی را در مقایسه پایان سال مالی گذشته از آن خود کرد، بیشترین میزان دارایی در بخش جاری با ۳۴ هزار میلیارد تومان بود.

سرمایه اعلام‌شده از سوی "کچاد" ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که تغییری را به دنبال نداشت اما؛ این شرکت معدنی افزایش ۲۶ درصدی سود انباشته را تجربه کرد که از ۲۶ هزار میلیارد تومان در پایان سال مالی گذشته به مبلغی بالغ‌بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در این مدت‌زمان ۳ ماهه رسید.

نگاهی به عملکرد کچاد طی ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۱:

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۳ ماه آغازین سال جاری به درآمد تجمیعی ۱۲ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان دست یافت که با افزایش ۴۰ درصدی روبه‌رو بود، درآمد تجمیعی که در بازار صادراتی طی ۳ ماه سپری‌شده از سال مالی به دست آمد برابر با یک هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خردادماه سال جاری توانست ۹۹۵ هزار و ۱۳۰ تن از محصولات خود را به فروش برساند، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع فروش محصولات این شرکت برابر با ۴ میلیون و ۲۶۲ هزارتن به ثبت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید