226088

هند در مسیر بهبود اقتصای است؟

دنیای معدن: بر اساس داده‌های دولتی، تولید صنعتی هند در ماه اکتبر ۳.۲ درصد افزایش یافته است. تولید معدنی در ماه اکتبر (۲۰۲۱) ۱۱.۴ درصد، در حالی که تولید در بخش محصول ۲ درصد و تولید برق ۳.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از تریبون، شاخص تولید صنعتی هند (IIP) در ماه اکتبر رشد ضعیف ۳.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان داد این شاخص در ماه اکتبر سال گذشته ۴.۵ درصد و در سپتامبر ۳.۱ درصد افزایش داشت.

 IIP نرخ‌ رشد را در گروه‌های مختلف صنعتی اقتصاد نشان می‌دهد و به‌عنوان شاخص اقتصادی کلیدی بخش تولید در نظر گرفته می‌شود.

شاخص برآورد سریع IIP بر اساس سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ بر روی ۱۳۳.۷ است. در بیانیه مطبوعاتی رسمی آمده است که IIP برای بخش‌های معدن، تولید و برق به ترتیب ۱۰۹.۷، ۱۳۴.۷ و ۱۶۷.۳ است.

در ماه سپتامبر، IIP برای این گروه‌ها به ۱۲۷.۹ رسید و IIP برای بخش‌های معدن، تولید و برق به ترتیب ۹۵.۱، ۱۲۹.۹ و ۱۶۷.۹ بود.

تولید صنعتی اکتبر علیرغم بهبود در سایر شاخص‌ها کند شده و IIP اکتبر کمتر از اکثر برآوردهاست.

محققان اظهار کردند: این موضوع باعث ایجاد تردیدهایی در مورد بهبودهای اقتصادی پیش رو است. همچنین کمبود تراشه باعث نگرانی برای عملکرد روان فعالیت‌های صنعتی در سراسر جهان شده است.

سال گذشته تولید کارخانه‌ها در بیشتر بخش‌ها کاهش یافته است زیرا محدودیت‌های ناشی از کووید، تولید شرکت‌ها و اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده است. رشد ضعیف شاخص کل نشان می‌دهد که کمبود عرضه همچنان ادامه دارد و مانع فعالیت اقتصادی می‌شود.

طبق طبقه‌بندی مبتنی بر مصرف ماه گذشته، IIP برای کالاهای اولیه ۱۱۷.۳، برای کالاهای سرمایه‌ای ۹۱.۵، برای کالاهای واسطه‌ای ۱۴۰.۲ و برای کالاهای زیرساختی و ساختمانی ۱۴۲.۵ بود و شاخص‌های کالاهای بادوام مصرفی و ناپایدار مصرفی به ترتیب ۱۲۶.۴ و ۱۴۶.۶ بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید