231848

جهش ۴ درصدی معاملات آتی سنگ‌آهن

ذخایر سنگ‌آهن چین کاهش می‌یابد؟

دنیای معدن- ​معاملات آتی سنگ‌آهن چین با بهبود مصرف به بالاترین حد در هشت ماه گذشته رسید.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی سنگ‌آهن معیار در چین در روز چهارشنبه (۶ آوریل) چهار درصد جهش کرد و به بالاترین سطح خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید. فعال‌ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ماه سپتامبر ۴.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۴۵ یوان (۲۰۱.۹ دلار سنگاپور) در هر تن رسید زیرا تقاضا در تولیدکنندگان فولاد پس از اختلالات همه‌گیر بهبود یافت و در نهایت به ۹۲۷ یوان در هر تن رسید.

در حال حاضر بازار کساد املاک در چین مصرف فولاد و سنگ‌آهن را کاهش داده اما کاهش ذخایر سنگ آهن آغاز شده است. طبق گزارش شرکت مشاوره استیل هوم، ذخایر سنگ آهن در چین در هفته منتهی به اول آوریل به ۱۵۵.۶ میلیون تن رسید که ۴ میلیون تن نسبت به هفته قبل و ۳.۳ درصد نسبت به اوج خود در اواسط فوریه کاهش داشت.

تحلیلگران ابراز کردند: با توجه به تثبیت اقتصاد چین و تحریک بخش املاک و مستغلات، تقاضا برای سنگ‌آهن را افزایش داده است. سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز افزایش یافت. زغال سنگ کک برای تحویل در ماه می ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۲۴۱ یوان در هر تن رسید و قیمت کک با جهش ۲.۸ درصدی به ۴۰۷۵ یوان در هر تن رسید.

میلگرد فولادی مصالح ساختمانی در بورس آتی شانگهای و برای تحویل در اکتبر، ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۵۱۲۱ یوان در هر تن رسید.

معاملات آتی کویل‌های نورد گرم که در بخش تولید استفاده می‌شود، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۵۲۶۸ یوان در هر تن رسید. معاملات آتی فولاد ضد زنگ شانگهای در ماه می با ۲.۹ درصد افزایش به ۲۰۸۳۰ یوان در هر تن رسید./ ایسنا

 

دیدگاهتان را بنویسید