224036

سنگ آهن به زیر 90 دلار سقوط کرد/خط حمایت بعدی 83 دلار

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن علیرغم برخی افزایش ها در اواسط جلسه، در جلسه معاملاتی صبح امروز پایین تر بسته شد اما نتوانست جایگاه از دست رفته خود را بازیابی کند.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز چهارشنبه 10 نوامبر با 7.11 درصد یا 40 یوان (6.25 دلار) کاهش روزانه به 522.5 یوان در هر تن (81.75 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در جلسه معاملاتی صبح امروز با 5.32 درصد یا 228 یوان (35.70 دلار) افت روزانه همراه شد و به 4069 یوان در هر تن (636.70 دلار) رسید.

این کاهش نشان دهنده مصرف و تولید پایین فولاد است که بازار پس از ثبت رکورد پایین تولید روزانه فولاد در ماه اکتبر، انتظار ادامه آن تا پایان سال را دارد.

براساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، تولید روزانه فولاد خام چین به کمترین میزان 44 ماه گذشته رسید و 2 میلیون و 338 هزار تن در روز در ماه اکتبر شد که این کاهش به دلیل تضعیف تقاضای فولاد بالغ بر 21.4 درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

تولید روزانه پایین همچنین به عملکرد ضعیف بخش املاک با تامین مالی سختگیرانه تر مرتبط است که باعث شده ارزش تامین مالی توسط توسعه دهندگان املاک چین در ماه اکتبر 60 درصد به صورت ماهانه و 70 درصد به صورت سالانه کاهش یابد.

شنیده شده که کارخانه های چینی فقط براساس نیاز خرید می کنند و به دلیل تقاضای ضعیف فولاد ناشی از کاهش قیمت فولاد و حاشیه سود پایین، تمایلی به ذخیره سازی بالای سنگ آهن ندارند.

حتی شنیده شده برخی کارخانه ها محموله های قراردادی خود را مجددا می فروشند زیرا بسیاری از کارخانه ها برای دوره تعمیر و نگهداری در نوامبر و دسامبر برنامه ریزی کرده اند تا دستورالعمل های کاهش تولید که توسط مقامات دولتی تعیین شده است را برآورده نمایند تا از تولید فولاد خام سال گذشته یعنی 1.06 میلیارد تن فراتر نروند.

بسیاری از کارخانه ها برای صرفه جویی در هزینه ها، محموله های فاین عیار پایین مانند SSF را انتخاب می کنند درحالی که محموله های فاین عیار بالا به دلیل حاشیه سود پایین فولاد محبوبیتی ندارند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید